سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه در امور سرطان اعلام کرد که تغذیه با شیر مادر، مادران را در مقابل ابتلا به سرطان سینه محافظت می‌کند چرا که باعث کاهش برخی از هورمون‌های مرتبط با سرطان می‌شود.

 

سیدحسین داوودی در گفت‌وگو با فارس، گفت: تحقیقات مستندی وجود دارد که نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر، مادران را در مقابل سرطان سینه محافظت می‌کند. این موضوع از طریق کاهش برخی هورمون‌های مرتبط با سرطان در بدن مادران باعث کاهش بروز سرطان در فرد می‌شود.

وی ادامه داد: این بررسی‌ها نشان داده‌اند که در پایان شیردهی بدن از سلول‌های سینه که ممکن است لحاظ DNA تخریب شده باشند خلاص می‌شود و این امر می‌تواند خطر ایجاد سرطان سینه را که در سال‌های آینده امکان پیشرفت داشته کاهش دهد.

داوودی افزود: اگرچه هر میزان شیردهی سودمند است اما شیردهی به مدت 24ماه برای هر فرزند تا حداکثر سه فرزند بیشترین اثر محافظتی را در مقابل سرطان سینه برای مادر داشته است.

این متخصص تغذیه در امور سرطان ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان دارای اضافه‌وزن و چاقی می‌توانند در بزرگسالی همچنان چاق بمانند بررسی‌ها نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر کودک را در مقابل اضافه‌وزن و چاقی حفظ می‌کند.

وی گفت: بر اساس این مطالعات کودکانی که با شیر مادر تغذیه شده‌اند احتمالاً مقدار کمتری کالری و مقدار بسیار بیشتری پروتئین نسبت به کودکان شیرخشک‌خوار به دست آورده‌اند. در نتیجه احتمال کمتری می‌رود که این کودکان در حین رشد دچار اضافه وزن یا چاقی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha