همه افراد دوست دارند موفقیت چشمگیری را در زندگی‌شان به دست بیاورند. اینکه شما در چه شغل استثنایی‌ای مشغول به فعالیت هستید یا در یک دانشگاه مخصوص افراد نابغه به تحصیل می‌پردازید نمی‌تواند به تنهایی عامل موفقیت شما محسوب شود. اینکه تصمیم گرفته اید فرد موفقی شوید نقطه شروع یک مسیر دراز است و در این مسیر باید ویژگی‌هایی را دارشته باشید که شما را به موفقیت ایده‌آلتان برساند.

بسته پیشنهادی برای موفقیت شما

سلامت نیوز: همه افراد دوست دارند موفقیت چشمگیری را در زندگی‌شان به دست بیاورند. اینکه شما در چه شغل استثنایی‌ای مشغول به فعالیت هستید یا در یک دانشگاه مخصوص افراد نابغه به تحصیل می‌پردازید نمی‌تواند به تنهایی عامل موفقیت شما محسوب شود. اینکه تصمیم گرفته اید فرد موفقی شوید نقطه شروع یک مسیر دراز است و در این مسیر باید ویژگی‌هایی را دارشته باشید که شما را به موفقیت ایده‌آلتان برساند.

ایمان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه زندگی مثبت، به کاری که انجام می‌دهید اعتقاد داشته باشید و با همه وجود خود را مصمم به انجام آن کنید. اگر با دقت و تحقیق هدفی را انتخاب کرده‌اید و در حال اجرایی کردن آن هستید، شک و تردید را از خود دور کنید. افرادی که نسبت به هر موضوعی چندان قاطع نیستند نمی‌توانند موفقیت چشمگیری در زندگی به دست بیاورند. افراد موفق افرادی مصمم و در عین حال مطمئن به آنچه که انتخاب کرده‌اند، هستند و مدام از شاخه‌ای به شاخه دیگر نمی‌پرند.

تواضع

هر فرد موفقی برای رسیدن به موفقیت از قدم‌های کوچک و اولیه شروع کرده است. به عبارت ساده‌تر، کسی که موفق به صعود قله شده همان کسی است که ابتدا سنگریزه‌های کوچک را از ابتدای کوه از میان راهش برداشته است. در هر جایگاهی که هستید هرگز گذشته خود را فراموش نکنید. شما با حمایت دیگران به این مرحله رسیده‌اید و به همین دلیل باید متواضع باشید. داشتن تواضع یکی از خصوصیات بارز یک فرد موفق است و بدون آن موفقیت ماندگاری نخواهید داشت.

کمک گرفتن

یکی از عوامل موفقیت استفاده از کمک و حمایت دیگران است. افراد منزوی و تنها هرگز جزو افراد موفق محسوب نمی‌شوند یا موفقیت ماندگاری را تجربه نخواهند کرد. در هر شغلی که هستید اگر از تجربه و کمک دیگران استفاده کنید می‌توانید فرد موفقی شوید چون استفاده از کمک دیگران یکی از نشانه‌های تواضع و فروتنی افراد است و همان‌طور که گفتیم تواضع از عوامل موفقیت محسوب می‌شود.

عملگرایی

شما سرشار از ایده‌های بکر و جالب هستید اما هرگز توانایی اجرایی کردن آن را ندارید و در نتیجه راه درازی تا موفقیت دارید. اگر در بیشتر کارهایتان تنها به ایده‌پردازی اکتفا نکرده و قدم‌های کوچکی برای اجرایی شدن ایده‌هایتان برداشته‌اید فرد موفقی محسوب می‌شوید چون موفقیت تنها حرف زدن و ایده‌پردازی نیست. در هر موقعیتی که هستید فکر و عمل را با یکدیگر ترکیب و تعادل را برقرار کنید.

شور و شوق

موفقیت بدون داشتن انگیزه و شور و هیجان تقریبا غیرممکن است. شما یک مکانیک بسیار ماهر هستید اما سال‌ها بدون انگیزه و شور و هیجان کافی شغلتان را ادامه داده‌اید. متاسفانه نمی‌توان گفت شما فرد چندان موفقی هستید چون یکی دیگر از عوامل موفقیت آمیخته شدن هیجان و اشتیاق با فعالیتی است که در حال حاضر به آن مشغول هستید.

صداقت

درستکاری و داشتن ثبات شخصیتی و رفتاری یکی از خصوصیات بارز موفقیت در موقعیت‌های مختلف است. افراد صادق قابل‌اعتماد هستند و به دلیل داشتن این ویژگی همواره در سمت‌های شغلی خوبی فعالیت می‌کنند. اگر می‌خواهید فرد موفقی محسوب شوید حتما در رفتار و گفته‌هایتان صادق باشید تا با این اعتماد‌سازی از حمایت اطرافیانتان بهره ببرید.

چشم‌انداز

هر فرد موفقی تصویر روشنی از آینده در ذهن خود دارد. این مهم نیست که در حال حاضر صاحب چه کسب و کاری هستید و چه موقعیت اجتماعی‌ای دارید بلکه باید دنبال چشم‌انداز بزرگ‌تری باشید و قدم‌های بعدی‌تان را ببینید. افراد موفق چشم‌انداز دقیق و روشنی از خودشان دارند. افرادی که مدام به رشد و توسعه فردی‌شان فکر می‌کنند و به موقعیت‌هایی که در حال دارند اکتفا نمی‌کنند یکی از عامل‌های مهم موفقیت را دارند. اگر هر روز به انجام کارهای تکراری می‌پردازید و هیچ چشم‌اندازی راجع به آینده‌تان ندارید هرچقدر هم در حال حاضر فرد موفقی باشید نمی‌توانید در درازمدت این موفقیت را برای خودتان نگه دارید.

طرز فکر

داشتن یک دیدگاه و طرز فکر در واقع ترکیبی از احساسات و افکار است. برای مثال دانشگاه را در نظر بگیرید. اینکه شما چرا و چطور وارد دانشگاه شده‌اید تاثیر زیادی در موفقیت شما دارد چون انتخاب‌هایتان را بر اساس باور و دیدگاهی که دانشگاه را انتخاب کرده‌اید به مرحله اجرا می‌گذارید، اما کسانی که تنها به‌دلیل تشویق دیگران و نه انگیزه‌های درونی وارد دانشگاه شده‌اند نمی‌توانند به موفقیتی که آرزویش را دارند، برسند. عده‌ای دانشگاه را برای ارتقای شغلی انتخاب می‌کنند. دلایل ورود به دانشگاه با توجه به افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است اما در طول زمان ممکن است تغییر کند.

انضباط شخصی

افرادی که برای رعایت نظم و انضباط به کنترل و نظارت دیگران نیاز ندارند در هر حرفه‌ای که باشند موفقیت را در آغوش خواهند کشید. کارمندانی که برای انجام وظایف خود منتظر دستورات نمی‌مانند و در غیبت کارفرما نیز با دقت خود را ملزم به انجام تعهداتشان می‌کنند افراد موفقی هستند. در مورد یک دانشجو نیز این مثال صدق می‌کند. انضباط شخصی یکی از ویژگی‌های بارز دانشجویانی است که با وجود آزادی و اختیار عمل استاد مبنی بر شرکت یا عدم شرکت در کلاس، همچنان نسبت به پیگیری و شرکت در کلاس‌ها مشتاق هستند که همین عامل باعث موفقیتشان می‌شود.

سازگاری

یکی از عوامل موفقیت در هر موقعیت اجتماعی یا شغلی توانایی سازگاری و ارتباط با دیگران است. اینکه در یک محیط کاری چگونه با همکاران خود ارتباط برقرار می‌کنید یا در یک گروه کوچک دوستانه چگونه افراد مختلف با ویژگی‌های متفاوت را دوستانه می‌پذیرید تاثیر زیادی در موفقیت شما دارد. علاوه بر این، ارتباط داشتن با افرادی که جزو افراد موفق هستند می‌تواند تاثیرات بسیار خوبی روی موفقیت شما بگذارد. شاید این گروه از افراد موفق نتوانند مستقیما شما را به موفقیت برسانند اما مشاهده رفتار و شیوه زندگی این گروه از افراد همواره به شما گوشزد خواهد کرد که باید برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده‌تان تلاش کنید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha