یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 13898

در حالی که مردم کلانشهر اهواز هر روز مجبورند کیفیت نامطلوب آب این شهر را تحمل کنند، وزیر بهداشت هم درپی اصرار مکرر دانشجویان، از خوردن آب اهواز خودداری کرد.

دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین گرامیداشت روز دانشجو در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی ‌شاپور اهواز بعد از اصرار تعدادی از دانشجویان این دانشگاه مبنی برخوردن مقداری از آب اهواز و اظهار نظر خود در خصوص کیفیت آن، از خوردن آب امتناع کرد .
بنا بر این گزارش ، وزیر بهداشت در برابر اصرار دانشجویان در خصوص کیفیت نامطلوب آب اهواز گفت :قبول داریم که کیفیت آب اهواز پایین است ، گزارش آن را نیز داده ایم و در این خصوص با وزرات نیرو نیز صحبتهایی شده است .
به گزارش ایسکانیوز، وی با بیان اینکه بارندگی اخیر باعث افزایش کیفیت آب شهر اهواز شده است اذعان داشت : بارندگی اخیر 30 درصد از سختی آب را کاسته و امیدواریم با ذخیره سازی نیز این مشکل برطرف شود .
دبیرشورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور به وقوع خشکسالی در کشور و تاثیر نامطلوب آن در شهر اهواز اشاره کرد و گفت : خشکسالی در سال زراعی قبل باعث شد تا مخازن آبی شهر که قابل شرب بودند ، تا حدود 70 درصد کاهش پیدا کنند.
وی تاکید کرد : تاکنون با مراقبتهایی که انجام شده، ما هیچ گونه علامت و نشانه بیماری و آلودگی میکروبی را در آب اهواز مشاهده نکردیم .
وزیر بهداشت در جمع بیش از 300 دانشجوی دانشگاه های اهواز تصریح کرد : شهر بصره که در جوار استان خوزستان قرار دارد ، براساس آمار تعداد زیادی از مردم آن در اثر وبا جان باختند ولی در استان خوزستان یک مورد بیماری وبا نیز دیده نشد که این نشان دهنده سلامت آب این شهر است .
وی که به دعوت انجمن اسلامی مستقل دانشجویان مستقل دانشگاه های استان خوزستان به سئوالات شفاهی دانشجویان پاسخ می گفت ، در برابر سئوال یک دانشجو، در مورد دارایی های صادق محصولی وزیر کشور و تناقص معرفی این وزیر با شعار عدالت خواهی رییس جمهوربدون نام بردن از شخصی گفت : در نیمه دهه 70 شاهد بودیم که برخی از افراد با گرفتن مناصب ، دیگران را از کار خود بیرون انداختند ، کاری کردند تا این افراد استعفا بدهند ، این افراد که از مسئولیت ها حذف شدند دنبال کسب و کار رفتند و توانستند از این طریق درآمد کسب کنند .
وی افزود : بهتر است به جای این مسایل ، به فکر این باشیم که محصولی در حال حاضر وزیر کشور و از مهمترین اقدامات پیش روی او برگزاری انتخابات است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha