چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 139789

معاون وزیر بهداشت ضمن اشاره به قول‌های داده برای کامل شدن تخصیص اعتبارات وزارت بهداشت تا پایان سال، در عین حال درباره رشد 3 درصدی بودجه 94 سلامت، گفت: این میزان بودجه به سختی نیازهای پولی برنامه‌های وزارت بهداشت را تامین می‌کند.

سلامت نیوزمعاون وزیر بهداشت ضمن اشاره به قول‌های داده برای کامل شدن تخصیص اعتبارات وزارت بهداشت تا پایان سال، در عین حال درباره رشد 3 درصدی بودجه 94 سلامت، گفت: این میزان بودجه به سختی نیازهای پولی برنامه‌های وزارت بهداشت را تامین می‌کند.

دکتر ایرج حریرچی در گفت‌و‌گو با ایسنا ، در مورد میزان تخصیص اعتبارات سال 93 با اشاره به قول سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد مبنی بر پر کردن تخصیص‌ها تا پایان سال، گفت: سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد تا میزانی از اعتبارات را پرداخته‌اند، اما هنوز در مورد اعتبارات ناشی از محل 10 درصد هدفمندی و بودجه‌های جدیدی که مجلس نیز روی آنها حساس است، تا رسیدن به تخصیص 100 درصدی فاصله زیادی داریم.

حریرچی ضمن ابراز امیدواری نسبت به پرداخت 100 درصدی اعتبارات تا پایان سال و با اشاره به قول معاونت ریاست جمهوری در این خصوص اظهار کرد: با توجه به هزینه‌کردها و برنامه‌هایی که شروع شده و با تاکید ریاست جمهوری و معاون اول رییس جمهور امیدواریم این موضوع سریع‌تر انجام شود.

وی در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر در تخصیص‌هایی که مربوط به هزینه‌های جاری وزارت بهداشت در دانشگاه‌ها‌ست، اعتبارات تخصیص یافته قابل توجه و نزدیک به 90 درصد و حتی بالای 90 درصد است. این درحالیست که بابت وظایف جدید وزارت بهداشت، پزشک خانواده و برنامه‌های مربوط به جمعیت که بخشی از آنها قرار بود از محل 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، تامین اعتبار شود، حتی بعضا زیر 50 درصد تخصیص‌ها صورت گرفته است. البته طبق قولی که دولت داده امیدواریم تخصیص اعتبارات سال93 تا چند روز آینده به 100 درصد برسد.

معاون کل وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت بودجه سال 94 که این روزها در صحن علنی مجلس مطرح است نیز گفت: با توجه به اینکه بودجه سال 94 به صورت انقباضی بسته شده است، در بودجه جاری وزارت بهداشت افزایش چندانی دیده نشده و افزایش بودجه جاری ما از طرف دولت سه درصد بوده است.

حریرچی با بیان اینکه وزارت بهداشت شرایط دولت ناشی از کاهش قیمت نفت را درک می‌کند، افزود: وزارت بهداشت خودش را برای این شرایط آماده کرده است. البته امیدواریم که بودجه‌های مناسب‌تری تزریق شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص بودجه 94 تاکید کرد: واقعیت این است که سیستم وزارت بهداشت با بودجه کمتر از این میزان تعیین شده اصلا کشش ندارد و البته با این میزان بودجه نیز به سختی نیازهای پولی برنامه‌های وزارت بهداشت را تامین می‌کند.

حریرچی در پایان در توضیح مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت در سال 94 اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت برای سال آینده نهادینه‌سازی امور بهداشت و پیشگیری و ادامه اقداماتی است که تا کنون انجام شده است. یعنی در سال 94 دوستان خواهند دید که سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و مواد مختلف قانون برنامه پنجم توسعه جزء به جزء اجرایی و نهادینه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha