سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 146744

رییس سازمان نظام پزشکی گفت:پزشکی داخلی در گذشته به عنوان مادر رشته های پزشکی مطرح بود اما سرنوشت تلخ این رشته در کشور نشان می دهد که پزشکی داخلی رو به اضمحلال است.

سلامت نیوز: رییس سازمان نظام پزشکی گفت:پزشکی داخلی در گذشته به عنوان مادر رشته های پزشکی مطرح بود اما سرنوشت تلخ این رشته در کشور نشان می دهد که پزشکی داخلی رو به اضمحلال است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی روز سه شنبه در بیست وششمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران اظهار کرد:این رشته در سال های نه چندان دور جزو رنکینگ های اول بود و بیشتر رتبه های اول دانشگاه ها برای تحصیل این رشته را انتخاب می کردند اما رفتارهای نادرست این رشته را به نابودی کشانده است.

وی با بیان این که در کشورهای توسعه یافته، پزشکی داخلی از دپارتمان های پیشتازی برخوردار است، افزود: در کشور ما روند وارونه ای در این زمینه طی می شود و باید از این کجروی ها جلوگیری شود.

وی به دستمزدهای نامناسب و تعرفه های پایین این رشته اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه در سال گذشته قرار بود حق ویزیت پزشکان داخلی 38 هزار تومان باشد اما 20 هزار تومان در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: پس از رایزنی های سازمان نظام پزشکی با همکاران مختلف، ویزیت متخصصان داخلی در سال جاری به 38 هزار تومان ارتقا یافت و به این ترتیب بخشی از این مشکلات برطرف شد.

زالی افزود: ویزیت پزشکان متخصص داخلی به غیرعلمی ترین روش تعیین شده است؛ در حالی که باید ویزیت متناسب با سختی کار، مهارت پزشک و زمانی که برای معاینه و درمان بیماران اختصاص می یابد در نظر گرفته شود.

وی گفت: راه حل این مشکل این است که تمام خدمات تخصص داخلی از نظر ریالی با سایر رشته های پزشکی همگون شود.

زالی افزود:برای اولین بار در سال 94 قرار بود تعرفه ترجیحی برای رشته های عفونی، اطفال ، داخلی و روانپزشکی در کتاب تعرفه ها وارد و در شورای بیمه مصوبه خاصی برای آنها تدوین شود.

وی اظهار کرد: خبرهایی در این زمینه وجود دارد مبنی بر این که هیات وزیران در این خصوص تصمیماتی اتخاذ کردند اما به طور کلی 3 تا 5 سال طول می کشد تا تعرفه ای پزشکی واقعی شود.

بیست وششمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصصان داخلی ایران ، امروز (پانزدهم اردیبهشت) با حضور جمعی از متخصصان داخلی و مسئولان در مرکز همایش های رازی تهران آغاز به کار کرد. این همایش تا هجدهم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha