یك داروساز در یزد توصیه كرد: آسپرین در افراد مبتلا به آسم و ناراحتی كلیه و بیماران دارای مشكلات ادراری تناسلی باید با تجویز پزشك متخصص و با احتیاط شدید مصرف شود.

دكتر زهرا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه بهتر است آسپرین بعد از غذا یا همراه غذا مصرف شود، توصیه كرد: در مواردی كه اثر سریع آن ضروریست مثلا ضد درد یا تب، 30 دقیقه قبل از غذا و یا 2 ساعت بعد از غذا مصرف شود.

وی یادآور شد: بیمار در زمان مصرف باید 15 الی 30 دقیقه ایستاده بماند تا قرص در مری نمانده و مشكل در بلع ایجاد نكند.

وی درخصوص تداخل این دارو با سایر داروها نیز گفت: تداخل آسپرین با استامینوفن عوارض كلیوی را بیشتر می‌كند، این دارو با الكل عوارض گوارشی را افزایش داده و از سوی دیگر ‌با داروهای ضد انعقاد زمان انعقاد را افزایش می‌دهد.

وی در خصوص عوارض جانبی آسپرین بیان كرد: آسپرین عوارضی از جمله التهاب بینی، بروز آسم،‌ كهیر و كلاپس گردش خون را می‌تواند داشته باشد.

دكتر حیدری افزود: درد شدید معده یا شكم (كه می تواند ناشی از سوراخ شدن مجرای گوارشی یا التهاب حاد لوزالعمده باشد) زخم های خونریزی دهنده روی لبها، مدفوع سیاه، تاری دید یا هرگونه تغییر در بینایی در اثر مصرف آسپرین را باید به پزشك معالج گزارش داد.

این داروساز در پایان متذكر شد: افراد از مصرف بیش از حد و بدون تجویز پزشك پرهیز كنند ‌و همچنین مصرف این دارو همزمان با داروهای دیگر نیز با نظر پزشك باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha