سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: ما در مجلس به دنبال تشدید قوانین برخورد با متخلفان حوزه شکار و تخلفات محیط زیستی هستیم.

سلامت نیوز: سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: ما در مجلس به دنبال تشدید قوانین برخورد با متخلفان حوزه شکار و تخلفات محیط زیستی هستیم.

موید حسینی صدر در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه کشتار حیوانات به ویژه گونه هایی که در معرض خطر هستند غیرقابل قبول و جبران است، گفت: مسئولان محیط زیست باید در برنامه ریزی هایی که دارند افکار عمومی را آماده کنند تا نسبت به کشتار حیوانات بی تفاوت نباشند.


سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: در حوزه شکار و محیط زیست به شدت به فرهنگسازی میان خانواده ها نیاز داریم و باید به این مساله توجه بیشتری نشان داده شود.


وی با بیان اینکه در حوزه شکار و برخورد با متخلفان محیط زیست خلأ قانونی نداریم، گفت: خوشبختانه قانون به طور شفاف نسبت به برخورد با متخلفان تأکید کرده است اما سازمان محیط زیست می تواند برای تشدید قوانین در برخورد با متخلفان لایحه ارائه کند.


این نماینده مجلس تصریح کرد: برخی از قوانین حوزه محیط زیست نیاز به بازنگری دارد. در طول هشت سال گذشته درخواستی برای تشدید برخورد با متخلفان محیط زیست و شکار غیر مجاز از سوی دولت به مجلس ارائه نشده است. در حالی که ما در مجلس آمادگی کامل را داریم که از اقدامات کارشناسی شده استقبال کنیم.


حسینی صدر همچنین به موضوع امنیت محیط بانان و جنگل بانان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر جنگل بان ها و محیط بانان کشور در مناطق حفاظت شده و غیر از آن امنیت جانی ندارند که در این زمینه باید مسایل امنیتی و قوانین موجود تقویت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha