سلامت نیوز: عضو کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وزارت بهداشت مجبور به جبران کم کاریهای وزارت رفاه است.

علی باغبانیان در گفتگو با خبرنگارسلامت نیوز افزود: از آنجائیکه وزارت بهداشت تولید کننده خدمات بهداشت و درمانی است و طبق قانون موظف به ارتقاء سلامت است اما از نظر دراختیار داشتن ابزار برای این امر و بودجه نسبت به وزارت رفاه که یک سازمان خریدار سلامتی است  درسطح کمتری قرار گرفته است.
وی بیان داشت: وزارت رفاه با توجه به دراختیار داشتن بودجه کافی به جای اینکه خریدار سلامت از وزارت بهداشت شود خود به تولید سلامت با قیمت کمتر از وزارت بهداشت اقدام می کند که این مسئله موج اختلاف بین وزارت بهداشت و رفاه را ایجاد کرده است.
عضو کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: : با وجودی که تاکنون مجلس و ارگانهای دیگر برای ایجاد تفاهم بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه اقدام کرده اند اما هنوز در رفع این مشکل موفق نبوده اند.
باغبانیان تصریح کرد: هشتاد میلیارد تومان بودجه بخش بهداشت و درمان دراختیار سازمان های  بیمه درمانی قرار گرفته و این درحالی که وزارت رفاه اگر درست عمل نکند وبه پرداخت سر موقع حق بیمه به بیمارستان ها اقدام نکند باعث افزایش بدیهی ها و ایجاد مشکل در درمان می شود.
عضو کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: وزارت بهداشت به منظور جبران  کسری بودجه خود در بسیاری از مواقع از هزینه بیمار یا حق الزحمه پزشکان برای  رفع ما یحتاج بیمارستان و پرداخت پول قبض بیمارستان  اقدام می کند که تاثیرات نامطلوبی در بخش درمان گذاشته است.
 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha