عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد:‌ اگر بیمه‌ها نقدینگی و اعتبارات لازم را نداشته باشند به نظام سلامت آسیب وارد می‌شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد:‌ اگر بیمه‌ها نقدینگی و اعتبارات لازم را نداشته باشند به نظام سلامت آسیب وارد می‌شود.

رسول خضری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مباحثی از قبیل تعرفه‌ها و زیرمیزی در جلسه اخیر فراکسیون تولید و اشتغال با وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت اظهار کرد: پدیده زیرمیزی، توریسم درمانی، فضای کسب و کار، ارزش نسبی خدمات و تخصیص اعتبارات بیمه‌ای از جمله مواردی بوده که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان این که متاسفانه در طی سال 93، 7 درصد از اعتبارات مربوط به بیمه‌ها تخصیص پیدا نکرد گفت: این مساله موجب می‌شود به بیمه‌ها فشار وارد شود و اگر بیمه‌ها نقدینگی و اعتبارات لازم را نداشته باشند و نتوانند به تعهدات خود عمل کنند عملا به مجموعه حوزه نظام سلامت و در نهایت به مردم فشار وارد می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که تعداد بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت رقم قابل توجهی است گفت: این میزان پوشش‌دهی می‌طلبد که اعتباراتی که در نظر گرفته شده به طور کامل تخصیص یابد و اگر تخصیص صد در صدی وجود نداشته باشد کارها با مشکل پیش می‌رود.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس همچنین به تخصیص صد در صدی اعتبارات طی سال 91 و92 اشاره کرد و گفت:‌ علی رغم این که در سال 93 طرح تحول سلامت کلید خورد اما 93 درصد توانست محقق شود که این موضوع تا حدودی به سازمان‌های بیمه‌گر فشار می‌آورد؛ به ویژه سازمان بیمه سلامت ایران که متولی این طرح ملی است.

خضری خاطر نشان کرد‌: بنابراین نیاز است که منابع مالی اختصاصی مصوب شده به بیمه جدی گرفته شود. اگر غیر از این باشد علی رغم فشار به مردم موجب نارضایتی جامعه پزشکی در حوزه سلامت خواهد بود.

وی درباره‌ی نظارت نظام پزشکی در بحث زیر میزی‌ها گفت: وزارت بهداشت بخشی از کارها برون سپاری کرده و نظام پزشکی نیز در مورد بحث زیرمیزی پیگیر کارها است و اگر خوب عمل نکنند این قسمت از نظارت از آنها گرفته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha