سلامت نیوز:نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه پزشك خانواده یا باید با اعمال تغییراتی اصلاح شده و ادامه پیدا كند یا به شكل كامل متوقف شود.

به گزارش ایسنا، جعفر قادری شامگاه چهارشنبه 4 تیرماه در جلسه پرسش و پاسخ مردمی گفت: برنامه پزشك خانواده‌ای كه در غرب اجرایی شد، اختیاری و به همراه دادن امتیازاتی بود، اما در ایران به دو شكل متفاوت در استان‌های فارس و مازندران اجرایی شده است.

او با تصریح اینكه در استان مازندران رضایت‌ مردمی از این طرح بیشتر است، گفت: در فارس به‌جای آنكه آزادی عمل بیشتری برای مردم ایجاد شود، محدودیت ایجاد شده است بطوریكه برای استفاده از خدمات تخصصی و بالاتر اگر از كانال پزشك خانواده باشد فرانشیز می‌دهد در غیراینصورت هزینه‌ها كاملا آزاد محاسبه می‌شود.

قادری با بیان اینكه این مورد در مازندران اختیاری است، گفت: پیگیری جدی داشتیم كه یا این برنامه به كل كشور تعمیم پیدا كرده و امكان ورود تمام نمایندگان به آن وجود داشته باشد، یا در این دو استان هم متوقف شود.

وی با بیان اینكه خواستار نظرسنجی توسط مركز پژوهش‌های مجلس نیز شده‌ایم، گفت: به‌دلایلی مركز پژوهش‌ها جرات نمی‌كند در این بحث ورود داشته باشد.

قادری با یادآوری اینكه در برنامه پخش شده از صدا و سیمای مركز فارس، 85 درصد از شركت كنندگدن مخالفت خود را با اجرای آن اعلام كرده‌اند، از پیگیری‌های انجام شده برای حل مشكل برنامه پزشك خانواده در فارس خبر داد و گفت: خوشبختانه نظر مكتوب وزرای بهداشت و تعاون در این خصوص دریافت شده تا محدودیت‌های برنامه پزشك خانواده برداشته شود.

وی تصریح كرد: اكنون افراد تحت پوشش برنامه پزشك خانواده در مازندران، از صفر تا صد خدمات پزشكی را به شكل كاملا رایگان دریافت می‌كنند، اما در فارس اینگونه نیست.

قادری همچنین بی‌ثباتی مدیریتی یكی از مشكلات در مسیر توسعه دانست و گفت: اغلب طرح‌های بزرگ مانند پتروشیمی‌ها، پالایشگاه شیراز و طرح‌هایی كه در جنوب اجرایی شد، محصول دوران مدیریت آقای رضازاده در فارس بود كه شاهد ثبات مدیریتی بودیم.

وی با انتقاد از تغییرات متعدد در سطح مدیریت شهرستان شیراز، گفت: شیراز 30 درصد از جمعیت كل استان را در خود جای داده است و این تغییرات مكرر و تعیین مداوم سرپرست برای فرمانداری، مشكلات جدی به‌همراه خواهد داشت.

قادری در بخشی از سخنان خود و در خصوص روابط بین‌الملل ایران نیز گفت: مسائل در این سطح را باید با هم و مرتبط با هم دید، مسائل هسته‌ای ما باید با سایر مسائل به شكلی منطقی دیده و دنبال شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به طرح مباحثی در خصوص ارتباط ایران با طالبان پرداخت و گفت: نیروها را نباید همواره به‌عنوان متخاصم در نظر بگیریم، همین كه ما اجازه ندهیم طالبان با داعش یكی شود، كار بزرگی انجام شده است.

قادری خاطرنشان كرد: نیروهای طالبان، نیروهایی مذهبی هستند كه نگاه سنتی و اعتقادی خود را به مسائل دینی دارند، آنها دیدگاه‌های غرب و سبك زندگی غربی را قبول ندارند، از طرف طالبان هم ایران تاكنون با مشكلی مواجه نبوده و تخاصمی توسط آنان علیه ایران انجام نشده است.

وی توسعه ارتباطات با روسیه و هند را یكی از راهكارهای مهم در توسعه روابط بین‌الملل برای حل مشكلات دو كشور دانست.

قادری همچنین با اشاره به اینكه راهكارهایی برای حل مشكلات اقتصادی كشور وجود دارد، استفاده از گاز طبیعی برای تولید برق و عرضه برق تولید شده به كشورهای منطقه را یكی از این راهكارها دانست.

این نماینده مجلس با اشاره به تهدیدات غرب علیه ایران اسلامی، گفت: طی این سال‌ها غرب از تمام توان مدیریتی خود، مالی كشورهای عربی و حماقت و نادانی موجود در برخی نیروهای مذهبی برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده كرده است، اگر رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های ایشان و پیروی دقیق از ایشان نبود، مشكلات زیادی به‌وجود آمده بود.

وی با تصریح اینكه جمهوری اسلامی ایران اكنون مدیریت منطقه را در دست دارد، گفت: اگر نتوانیم مسائلی را كه در اطرافمان می‌گذرد مدیریت كنیم، داخل مرزهایمان را هم نمی‌توانیم مدیریت كنیم، اینكه اتفاقات متعدد سال‌های گذشته كشور افغانستان و مسائل اخیر كشور عراق، كمترین مشكل را برای ما در پی نداشته، نتیجه مدیریت خوب ایران اسلامی بوده است.

قادری گفت: برخی می‌گویند اگر مبالغی كه در خارج هزینه می‌كنیم در كشور هزینه می‌شد، مشكل اقتصادی وجود نداشت، اینگونه نیست، اول اینكه به آن شكل هزینه‌ای در خارج كشور نداریم، از طرفی حجم مبادلات ما با عراق و منطقه، آنچه را هم هزینه كرده‌ایم چند برابر باز می‌گرداند، زیرا از طریق توسعه مبادلات خارجی می‌توانیم هزینه تولید را كاهش دهیم، شاید اشتباه ما این است كه در این حوزه‌ها عمقی‌تر ورود نكرده‌ایم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: در عین‌حال كه مسائل هسته‌ای روی اقتصاد تاثیراتی داشته اما استیصال و خودكم‌بینی موضوعیت ندارد، ما در بخش‌های معادن و كشاورزی سرمایه‌گذاری‌هایی كرده‌ایم و نشان‌داده‌ایم كه می‌توانیم مسائل داخلی را با اتكا به توان داخل اداره كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha