سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با تاکید بر اینکه شهرفروشی مهمترین معضل شهر تهران است، گفت: از 17 هزار میلیارد بودجه شهرداری حدود 12 هزار میلیارد آن به بخش عمرانی اختصاص پیدا می‌کند، ولی جای سوال است که این مبالغ از کجا و چه محلی تامین می شود.

سلامت نیوز: سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با تاکید بر اینکه شهرفروشی مهمترین معضل شهر تهران است، گفت: از 17 هزار میلیارد بودجه شهرداری حدود 12 هزار میلیارد آن به بخش عمرانی اختصاص پیدا می‌کند، ولی جای سوال است که این مبالغ از کجا و چه محلی تامین می شود.

حسین طلا در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص ساخت وسازهای بی‌رویه در تهران، گفت: امروز ساخت وسازها در پایتخت بی رویه و قارچ گونه شده به شکلی که ساختمان‌ها ساخته می‌شود و بلافاصله جمعیت بسیاری هم در آن مستقر می شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه امروز حد یقف برای تمرکز در تهران باقی نمانده است، گفت: با وجود تدوین طرح جامع و تفصیلی برای شهر تهران، تا زمانی که کمیسیون ماده 5 موارد مختلف را نقص کند و تراکم اضافی و تغییر کاربری دهد،  شهرسازی اصولی در شهر انجام نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اصول غلط شهرسازی و تراکم فروشی تمام سطوح شهر را اشغال کرده است، افزود: متاسفانه گوشت تهران تمام شده و به استخوان رسیده است و باید نگران آینده شهر و شهروندان بود.

طلا با بیان اینکه 17 هزار میلیارد و 900 میلیون تومان بودجه سال 94  شهرداری تهران است، گفت:  از 17 هزار میلیارد و 900 میلیون بودجه شهرداری، حدود 70 درصد آن یعنی 12 هزار میلیارد آن به بخش عمرانی اختصاص پیدا می‌کند، ولی جای سوال است که این مبالغ از کجا و چه محلی تامین می شود.

 

67 درصد بودجه شهرداری از شهر فروشی تامین می‌شود

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: تنها حدود 33 درصد از بودجه شهرداری از طریق درآمد پایدار و از محل عوارض، نوسازی و مالیات‌ها اخذ می‌شود و مابقی درآمد ناپایدار و از محل فروش تراکم و در حقیقت شهرفروشی تامین می شود که این مهمترین مشکل تهران است که باید حل شود.

طلا با انتقاد از ساخت وسازهای بی‌رویه در تهران، به ساخت هتل اشاره کرد وگفت: واقعیت آن است که پایتخت کشور در خصوص هتل مشکل دارد و باید به فکر چاره‌ای برای رفع این معضل بود، اما ریشه تخلف در ساخت وسازهای تهران در ساخت هتل نیست، اگرچه ساخت هتل با یک یا دو طبقه خلافی در هیچ کجا و هیچ موردی قابل قبول نیست اما مشکل را باید در جای دیگری جستجو کرد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به وجود 800 هتل 5 ستاره در دبی، گفت: مجمع نمایندگان استان تهران می داند که تهران در خصوص هتل نقطه ضعف داشته به طوریکه تعداد هتل‌های ستاره‌دار آن به اندازه انگشتان یک دست است اما مجمع به دنبال افزایش توریسم و ساخت هتل از مسیر قانونی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha