مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، از اجرای طرح ساماندهی زنجیره تامین، توزیع و عرضه شیر خشک های متابولیک رژیمی برای نخستین بار در این سازمان خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، از اجرای طرح ساماندهی زنجیره تامین، توزیع و عرضه شیر خشک های متابولیک رژیمی برای نخستین بار در این سازمان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز از پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، دکتر امیرحسین جمشیدی گفت: اجرای طرح ساماندهی زنجیره تامین، توزیع و عرضه شیر خشک های متابولیک رژیمی کمک بزرگی برای بیماران خواهد بود.


وی ادامه داد: کمیته فنی مکمل و شیر خشک نیز در این اداره تشکیل شده و با توجه به اینکه این موضوع حساسیت دارد برنامه های ویژه ای در این اداره برای آن طراحی شده است.


جمشیدی خاطرنشان کرد: سیاستگذاری های جدیدی را در این اداره برای رونق و گسترش فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل پیش بینی کرده ایم که تدوین برنامه ای برای جلوگیری از قاچاق در این حوزه و تدوین برنامه نظارت بر کیفیت و سلامت این فرآورده ها از مهمترین برنامه ها در این حوزه به شمار می رود.


** رشد درخواست تولید فراورده های طبیعی 
مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: درخواست تولید فرآورده های طبیعی رو به افزایش بوده و تعداد داروهای موجود در فهرست این فراورده ها، سیر صعودی داشته است.


وی خاطرنشان کرد: 309 قلم گیاه دارویی در فهرست دارویی فراورده های طبیعی قرار دارد که رتبه اول مربوط به گیاه رازیانه است.
جمشیدی گفت: 93 شرکت های تولید کننده فراورده های طبیعی و 81 شرکت و تولید کننده فرآورده های سنتی در سراسر کشور فعالیت دارند.
مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: فرآورده های طب سنتی سیر صعودی بسیار خوبی داشته و توانسته ایم داروهای طب سنتی را که سالهاست بسیاری از کشورهای پیشرفته از آنها استفاده می کنند، ثبت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha