اعضای باندی که با معرفی خود به‌عنوان مسئول خرید نهادهای مختلف بیش از ٢١‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند، دستگیر شدند.

سلامت نیوز: اعضای باندی که با معرفی خود به‌عنوان مسئول خرید نهادهای مختلف بیش از ٢١‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند، دستگیر شدند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، مردی چندی قبل به پلیس آگاهی استان مازندران مراجعه کرد و طی شکایتی گفت: «من در زمینه تهیه غذا برای مراسم و مجالس فعالیت دارم. چند روز پیش زنی با من تماس گرفت و خودش را از مسئولان دانشگاه ساری معرفی کرد. او برای مراسمی سفارش ٦٠  پرس غذا داد که هزینه آن سه ‌میلیون تومان می‌شد. آن زن از من مشخصاتم را گرفت و سپس گفت برای اینکه پول را واریز کند، باید پای دستگاه خودپرداز بروم. من نیز این کار را انجام دادم و پای دستگاه هر کاری را که آن زن تلفنی گفت، انجام دادم، اما نه‌تنها پولی به حسابم واریز نشد، بلکه متوجه شدم موجودی‌ام به طرز عجیبی برداشت شده است».کارآگاهان که می‌دانستند این ترفند، حقه‌ای قدیمی برای کلاهبرداری است، به بررسی تراکنش‌های مالی مال‌باخته پرداختند و فهمیدند پول این مرد به حساب دیگری واریز و سپس چند بار به حساب‌های مختلف منتقل شده است.
 پیگیری‌های گسترده پلیسی به افشای هویت سه‌ عضو این باند منجر و معلوم شد آنها ساکن استان البرز هستند. کارآگاهان توانستند با ردیابی‌های ویژه، محل اختفای متهمان را شناسایی و آنها را دستگیر کنند. زنی که در این گروه فعالیت داشت در بازجویی‌ها جزئیاتی از جرائمش را شرح داد و گفت: «ما ابتدا شماره تلفن واحدهای صنفی مختلف را در شهرهای گوناگون از سردر مغازه‌هایشان برمی‌داشتیم و سپس با آنها تماس گرفته و ضمن معرفی خودمان به‌عنوان مسئول نهادهای مختلف، برای خرید کالا یا خدمات، سفارش می‌گرفتیم سپس از طعمه‌هایمان می‌خواستیم مشخصات کامل‌شان را به ما دهند و برای دریافت پول پای دستگاه خودپرداز بروند. ما از آنها می‌خواستیم گزینه زبان انگلیسی را انتخاب کنند. درادامه، دستوراتی می‌دادیم که مال‌باختگان بدون اینکه متوجه شوند، رمز دوم کارت خود را فعال می‌کردند سپس با مشخصاتی که از آنها داشتیم، حساب آنها را به‌صورت اینترنتی خالی می‌کردیم».دو عضو دیگر باند نیز این اظهارات را تأیید کردند و گفتند: «برای اینکه شناسایی نشویم، حساب‌های مختلفی را افتتاح کرده بودیم و هر دفعه پول را چند بار جا‌به‌جا می‌کردیم».سرهنگ محمدنژاد، رئیس‌پلیس فتای مازندران، با تأیید این خبر، خاطرنشان کرد: از این افراد، مشخصات و اطلاعات حساب بیش از ٧٠٠ نفر از کسبه بازار ازجمله شماره کارت، شماره تماس و رمز اینترنتی به‌همراه ٢٩ عدد سیم‌کارت ایرانسل و همراه‌اول و همچنین گواهی‌نامه راهنمایی و رانندگی و کارت ملی جعلی و تعدادی گوشی تلفن‌همراه سرقتی، کشف و ضبط شد. محمدنژاد گفت: متهمان تاکنون به بیش از ١٧ فقره کلاهبرداری در نقاط مختلف کشور ازجمله استان‌های مازندران، تهران، گلستان، اصفهان و لرستان به مبلغ ٢١‌ میلیارد ریال اعتراف کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha