چشم های معصوم کودکان معلولی که در مرکز نگهداری سروش جیرفت نگهداری می شوند منتظر محبت به وسعت یک لبخند هستند.

سلامت نیوز: چشم های معصوم کودکان معلولی که در مرکز نگهداری سروش جیرفت نگهداری می شوند منتظر محبت به وسعت یک لبخند هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،  به بهانه 25 تیرماه سالروز تاسیس بهزیستی به مرکز نگهداری این کودکان آسمانی رفتیم؛ کودکانی که متفاوت از سایر کودکان و به دور از خانواده نگهداری می شوند.

راهروهای مرکز نگهداری کودکان معلول ذهنی زیر 14 سال که تنها مرکز نگهداری این کودکان در جنوبشرق کشور است را طی کردیم و وارد بخش نگهداری شدیم. با باز شدن در، چشم های معصوم همه این کودکان به در دوخته بود، انگار همه منتظر بودند تا قاصدی بیاید.

انگار غمی پاک نشدنی بر چهره این کودکان زنگار بسته و شاید تنها با محبت عاشقانه بتوان مدت کوتاهی این غم را زدود.

برخی از کودکان معلول فقط قادر به حرکت دادن سر و گردن، برخی هم دست و پا هستند و تعدادی در گوشه ای زانوی غم بسته و شاید حسرت داشتن دست و پای سالم و حرکت کردن را دارند، شاید آرزوی هریک از کودکان باشد اما این آرزو به رویایی دست نیافتنی می ماند.

این کودکان چشم انتظار محبت یکایک مردم خیر هستند و شاید این محبت ها التیامی بر زخم های دل کوچک این کودکان باشد.

برخی از آنان با همان نگاه محبت آمیز خود عروسکی را در دست داشتند و انگار تمام دنیای آنها در همین عروسک خلاصه شده است و با هیچ قیمتی حاضر نبودند لحظه ای از این عروسک ها جدا شوند.

در کنار این فرشتگان کوچک پروانه هایی هستند که گرد آنان می چرخند و نهایت تلاش خود را برای آرامش و آسایش این کودکان بکار می گیرند؛ پرستارانی که شبانه روز با این کودکان زندگی می کنند و بچه هایی که به آنها دلبسته اند.

با توجه به هزینه های بالای نگهداری کودکان معلول نیاز است مردم و خیران آنان را فراموش نکنند و با کمک های هرچند کوچک خود شادی و لبخند برای حتی برای مدت کوتاهی بر چهره این کودکان بنشانند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت به خبرنگار ایرنا گفت: 89 نفر از کودکان معلول ذهنی زیر 14 سال از استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در این مرکز نگهداری می شوند.

محمد رضانژاد افزود: این مرکز سال 84 افتتاح شده و کودکانی که شرایط نگهداری آنها در خانه سخت است را پذیرا می باشد.

وی بیان کرد: اولویت بهزیستی شهرستان، ارایه خدمات به این کودکان در خانه است اما شرایط برخی کودکان امکان نگهداری آنها را در خانه سخت کرده است و در این مرکز نگهداری می شوند.

رضانژاد گفت: این مرکز توسط موسسه خیریه اداره می شود و بهزیستی ناظر بر فعالیت های آن است که ماهیانه برای هر یک از کودکان 400 هزار تومان از سوی بهزیستی به این مرکز پرداخت می شود.

مدیر مرکز نگهداری کودکان ذهنی زیر 14 سال سروش جیرفت هم گفت: در حال حاضر 89 کودک ذهنی در این مرکز نگهداری می شوند و هر یک از این کودکان ماهانه یک میلیون تومان هزینه دارند.

روشنک توکلی خاطرنشان کرد: بهزیستی شهرستان هم قرار است که هر ماه 400 هزار تومان برای نگهداری هر یک از این کودکان پرداخت کند که این پرداخت ها به موقع نیست و مشکلاتی را در تامین هزینه ها ایجاد می کند.

وی گفت: تاکید بهزیستی این است که ماهیانه از هر خانواده کودکان نیز 400 هزار تومان دریافت کنیم اما خانواده های آنها شرایط مالی مناسبی ندارند حتی برخی اوقات باید هزینه رفت آمد پدر و مادر این کودکان را پرداخت کنیم تا بتوانند بچه های خود را ملاقات کنند.

توکلی تصریح کرد: هم اکنون هزینه نگهداری و سایر هزینه های مرکز در ماه 46 میلیون تومان است که نیمی از این هزینه ها را باید خودمان با کمک خیرین تامین کنیم لذا نیاز است تا مردم نوعدوست مشارکت بیشتری در تامین هزینه ها داشته باشند.

وی گفت: شماره حساب 18902182 بانک رفاه و شماره حساب 48705118 بانک ملت آماده دریافت کمک های نوعدوست مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha