رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر از معتادان بهبود یافته و خانواده‌های معتادان از طریق خدمات سلامت و آموزش حمایت می‌کنند.

سلامت نیوز:رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر از معتادان بهبود یافته و خانواده‌های معتادان از طریق خدمات سلامت و آموزش حمایت می‌کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فرح‌ناز رافع شب گذشته در حاشیه ضیافت سفره‌های مهربانی و سومین گردهمایی جشن پیمان‌داری، افزود: از این پس پزشکان داوطلب به صورت مستمر در مراکز نگهداری معتادان حاضر می‌شوند تا بتوان با همکاری و هم‌افزایی بیشتر از خانواده معتادان صیانت کرد.
وی اظهار کرد: همکاری با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای درگیر با معتادان و خانواده آن‌ها منجر به تصمیم‌گیری در خصوص نحوه حمایت‌های اجتماعی بیشتر جمعیت هلال احمر شده است که امیدواریم بتوانیم از آسیب دیدگان اجتماعی، افراد معتاد و خانواده‌های آنها حمایت‌های موثری داشته باشیم و با ارائه آموزش‌های لازم بخشی از نیازهای بهبودیافتگان و خانواده‌هایشان تامین شود.


رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز ضمن اشاره به محوریت خانواده و اهمیت آن در موضوع آسیب‌های اجتماعی، گفت: آنچه که به طور معمول در نهادهای حمایتی رخ می‌دهد، حمایت‌های گسسته از افراد است که در نهایت به شکل صحیح به هم متصل نمی‌شود و در نتیجه از بستر مهمی به نام خانواده در این فرآیند صرف نظر می‌شود. سعی ما در جمعیت هلال احمر توجه ویژه به نقش خانواده است که با هم افزایی و مشارکت سایر نهادها، دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد چنین آسیب‌های اجتماعی را بتوان حل کرد.


بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، یادآور می‌شود در این ضیافت افطار که با مشارکت خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر برای اطعام و اکرام ۶۰۰ تن از بی‌خانمان‌های تهران و بهبود یافتگان از اعتیاد و خانواده‌هایشان در تالار افسر برگزار شد، حسین طلا، دبیر مجمع نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی از شهرداری، سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ستاد مبارزه با موادمخدر، وزارت کشور و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور حضور داشتند.
نگاه ویژه و موثر جمعیت هلال احمر در حل بحران کارتن خوابیاکبر رجبی، مدیر عامل موسسه طلوع بی نشان‌ها در این باره گفت: امشب با برگزاری چنین مراسمی از سوی هلال احمر، این افراد با خانواده های خود بر سر یک میز نشستند و احساس کردند جمعیت هلال احمر به عنوان یک دیده‌بان اجتماعی نسبت به مشکلات آن‌ها بی‌تفاوت نیست.


وی نگاه ویژه جمعیت هلال احمر به این پدیده را قابل ستایش دانست و افزود: جمعیت هلال احمر، سازمانی به وسعت حوادث و بحران است و امروز با این اقدام اعلام کرد که به این پدیده نیز به عنوان یک بحران می‌نگرد و قطعا با این نگاه ویژه می توان به حل معضل برخاسته از متن جامعه، امیدوار بود.
وی با بیان این مطلب که مهربانی و باور از نیازهای اساسی چنین افرادی است، اضافه کرد: به رغم اینکه برای نخستین سال است که داوطلبان جمعیت هلال احمر برای حل مشکلات ناشی از پدیده کارتن خوابی اقدام کرده‌اند، اما تاثیر قابل توجهی را در برانگیختن باور عمومی جامعه برای جلب مشارکت و حمایت اجتماعی از آن‌ها داشته‌اند.
مدیر عامل موسسه طلوع بی‌نشان‌ها خاطرنشان کرد: این اقدام جمعیت هلال احمر نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم دارد و مهم‌ترین و نخستین عامل تمامی ناهنجاری‌های اجتماعی، ناآگاهی است که اگر همه با هم در راستای آگاه‌سازی مردم و بیداری اجتماعی بکوشیم، بی‌شک با جهان زیباتری روبرو خواهیم بود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha