به نظر می رسد این روزها گرفتن مدرک دانشگاهی کار چندان پیچیده ای نباشد، مدرکی که دسترسی به رنج و سختی خاصی نیاز ندارد. اما ادامه تحصیل فارغ از سختی یا آسانی نه تنها موقعیت اجتماعی بلکه سلامت جسمانی ما را هم تحت تأثیر قرار می دهد.

سلامت نیوز: به نظر می رسد این روزها گرفتن مدرک دانشگاهی کار چندان پیچیده ای نباشد، مدرکی که دسترسی به رنج و سختی خاصی نیاز ندارد. اما ادامه تحصیل فارغ از سختی یا آسانی نه تنها موقعیت اجتماعی بلکه سلامت جسمانی ما را هم تحت تأثیر قرار می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی انصراف از ادامه تحصیل در دانشگاه به طرز عجیبی می تواند موجب کاهش طول عمر شود. تفاوت میان آنهایی که تحصیلات دانشگاهی خود را به اتمام رسانده اند با گروهی که از رفتن به دانشگاه صرف نظر کرده اند همواره یکی از حوزه های مورد علاقه دانشمندان بوده است. بر همین اساس آنها در یکی از آخرین تحقیقات خود به نتیجه شگفت آور رسیده اند: چشم پوشی از دانشگاه به اندازه سیگار کشیدن می تواند طول عمر را کاهش دهد.

به گفته دانشمندان: افرادی که پس از پایان دبیرستان به دانشگاه نمی روند یا حتی دانشگاه را در نیمه های راه رها می کنند، نسبت به آنهایی که این مقطع زندگی را به پایان می رسانند تمایل کمتری به زندگی طولانی مدت دارند. آمارها نشان می دهند: نزدیک به 3 میلیون نفر در سال 2010 جان خود را در امریکا از دست داده اند، از این میان 145 هزار و 243 مورد در صورت ادامه یا تکمیل تحصیلات قابل اجتناب بوده اند. تأثیر عدم ورود یا نیمه کاره رها کردن دانشگاه تا حدی است که دانشمندان آن را برابر با احتمال مرگ در اثر سیگار کشیدن می دانند.

ارتباط میان میزان تحصیلات و طول عمر امری تثبیت شده برای دانشمندان است، تحصیلات حتی زمانی که سایر عوامل اثر گذار بر سلامتی کنترل شوند می تواند تعداد سال های زندگی یک فرد را تعیین کند. بخشی از این تأثیر گذاری به مزایایی ناشی از ادامه تحصیل مثل: افزایش دستمزد، کسب پایگاه اجتماعی بهتر، زندگی سلامت، بهبود ارتباطات اجتماعی و در نهایت خوشنودی روانی مربوط می شود.
منبع: دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha