معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: حفاظت از منابع حیاتی، جرم‌انگاری تخریب محیط‌ زیست و دیپلماسی محیط زیست از جمله مسائلی است که در سند پیش‌نویس برنامه ششم توسعه دیده شده است.

سلامت نیوز:معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: حفاظت از منابع حیاتی، جرم‌انگاری تخریب محیط‌ زیست و دیپلماسی محیط زیست از جمله مسائلی است که در سند پیش‌نویس برنامه ششم توسعه دیده شده است. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد مجابی در حاشیه همایش سراسری سازمان‌های مردم‌نهاد به منظور هم‌اندیشی درباره محیط زیست در برنامه ششم توسعه که در سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس اصل 110 قانون اساسی، ابلاغ سیاست‌های کلی نظام و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده مقام معظم رهبری است.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در 17 اسفند سال گذشته گفت: بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب، عزم جدی برای تدوین سند پیش‌نویس حفاظت از محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد شد.
وی افزود: چند بند از این پیش‌نویس به تأیید مقام معظم رهبری و تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید که شنبه آینده مواد دیگر آن بررسی می‌شود.
مجابی اظهار داشت: در این سند به مسائلی مانند استفاده از منابع حیاتی، جرم‌انگاری تخریب محیط زیست و مسائل مربوط به دیپلماسی محیط زیست پرداخته شده است.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در آستانه تدوین برنامه ششم هستیم، گفت: این فرصت را باید مغتنم شمرد و توجه به مسائل زیست محیطی را در این برنامه لحاظ کرد.
وی ادامه داد: برای حل معضلات محیط زیست نیازمند عزم آحاد مردم هستیم و به همین دلیل در این همایش از نهادهای مردمی غیردولتی دعوت شده تا در تدوین این سند شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha