حرف این است كه نگاه به حرفه پزشكی باید تا حدی با بقیه صنوف متفاوت باشد زیرا نوع كار این قشر، نوع كار خاصی است و با سلامت انسان‌ها سروكار دارد و از معنویتی برخوردار است. به همین دلیل تلاش برای همسانی مالیات این صنف با سایر صنوف چندان پسندیده نیست.

سلامت نیوز:حرف این است كه نگاه به حرفه پزشكی باید تا حدی با بقیه صنوف متفاوت باشد زیرا نوع كار این قشر، نوع كار خاصی است و با سلامت انسان‌ها سروكار دارد و از معنویتی برخوردار است. به همین دلیل تلاش برای همسانی مالیات این صنف با سایر صنوف چندان پسندیده نیست.

به گزارش سلامت نیوز، علی تاجرنیا- عضو هیات عالی انتظامی نظام پزشكی كشور در روزنامه اعتماد نوشت: من معتقدم اخذ مالیات از پزشكان، مانند تمام مشاغل دیگر باید اجرا شود و فكر نمی‌كنم هیچ یك از اعضای جامعه پزشكی خواستار این باشد كه مالیات ندهد یا كمتر از آنچه دولت تعیین می‌كند مالیات بدهد.

اما حرف این است كه نگاه به حرفه پزشكی باید تا حدی با بقیه صنوف متفاوت باشد زیرا نوع كار این قشر، نوع كار خاصی است و با سلامت انسان‌ها سروكار دارد و از معنویتی برخوردار است. به همین دلیل تلاش برای همسانی مالیات این صنف با سایر صنوف چندان پسندیده نیست. نه به این دلیل كه تفاوتی بین آنهاست. از نظر من، همه افراد در مقابل قانون مساوی هستند اما نوع نگاه نظام مالیاتی به پزشكان مهم است. برای امسال هم با وجود آنكه تفاهم سازمان امور مالیاتی و نظام پزشكی ابطال شده، اما مشی این بوده كه روال پیشین رعایت شود و باید سعی كنیم همكاری‌ها را ادامه دهیم. معتقدم مالیات برای جامعه پزشكی از نوع مالیات بر شغل است و نه مالیات بر درآمد كه بگویند گروه پزشكی این مقدار درآمد داشته پس باید این درصد افزایش مالیات داشته باشد.

بسیاری از همكاران ما در طی تمام روزهای هفته فعالیت پزشكی ندارند و بعضی‌شان، روزهایی را در بیمارستان‌های دولتی هستند و فقط دو یا سه روز به مطب می‌روند و در واقع، در محل دیگری مالیات خود را پرداخت می‌كنند. اصل بحث اخذ مالیات از درآمد پزشكان مورد پذیرش است اما نحوه ورود باید به گونه‌ای باشد كه حرمت جایگاه جامعه پزشكی حفظ شود. در طول سال‌های گذشته با وجود آنكه تعرفه‌ها واقعی نبوده، جامعه پزشكی پرداخت‌كننده یارانه درمان به مردم بوده‌اند.

به‌طور مشخص می‌گویم كه در دندانپزشكی و در ١٠ سال گذشته، تعرفه‌ها واقعی نبوده چنانكه ١٠ سال قبل هزینه روكش یك دندان ٢٠٠ هزار تومان بود و امروز و بعد از ١٠ سال، این هزینه كمتر از ٥٠٠ هزار تومان است. معتقدم در اخذ مالیات از جامعه پزشكی باید نگاه مبتنی بر واقعیت‌های موجود در رشته پزشكی حاكم باشد. بسیاری از پزشكان در سنین كهولت بوده و ساعت بسیار كمی در مطب هستند اما برای آنها هم مالیاتی معادل سایر همكاران تعیین می‌شود. اگر این نگاه‌ها اصلاح شود، مشكلی بین جامعه پزشكی و سازمان نظام مالیاتی ایجاد نخواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha