معاون حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای مصوبه شورای تخصصی پزشکی در کاهش مدت زمان تعهد خدمت سهمیه زنان مناطق محروم وزارت بهداشت از سه برابر طول تحصیل به دو برابر، این امر را در جهت تسهیل اجرای تعهد توسط متخصصان سهمیه زنان در مناطق محروم خواند.

سلامت نیوز: معاون حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای مصوبه شورای تخصصی پزشکی در کاهش مدت زمان تعهد خدمت سهمیه زنان مناطق محروم وزارت بهداشت از سه برابر طول تحصیل به دو برابر، این امر را در جهت تسهیل اجرای تعهد توسط متخصصان سهمیه زنان در مناطق محروم خواند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهندس موهبتی در خصوص تعهد خدمت پزشکان زن با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در زمان پذیرش دانشجوی سهمیه‌ای گفت: در قانون تخصیص سهمیه برای زنان در پذیرش دستیاری رشته‌های تخصصی پزشکی، وزارت بهداشت موظف بوده حداقل 25 درصد از سهمیه پذیرش دستیاری در رشته های جراحی اعصاب، ارولوژی ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، چشم، رادیولوژی و روانپزشکی و در صورت وجود داوطلب، 50 درصد سهمیه جراحی عمومی داخلی و قلب را به خانم های پزشک قبول شده در گزینش کتبی دستیاری اختصاص دهد.

وی ادامه داد: پس از اجرای این مصوبه فارغ التحصیلان این رشته ها اعم از مجرد یا متاهل متعهد شدند تا پس از فراغت از تحصیل طبق برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خدمات قانونی را در نقاط محروم و نیازمند ادامه دهند.

مهندس موهبتی با بیان اینکه متاسفانه عده ای از تسهیلات وزارت بهداشت برای تحصیل با قبول شرایط فوق بهره برده و ضمن دادن تعهد محضری هم اکنون از انجام تعهد سر باز می زنند، این رفتار را مصداق بی‌عدالتی برشمرد و آن را شایسته جامعه متعهد پزشکی ندانست.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در بیش از 500 بیمارستان در مناطق محروم افرادی با شرایط فوق مشغول فعالیت هستند، گفت: امکان تغییر این قانون وجود ندارد زیرا نیروی جایگزینی هم نیست که امکان حضورش در مناطق محروم باشد و اینکه عده ای در زمان انتخاب رشته با قبول شرایط تعهد خدمت و با گرفتن تسهیلات، تحصیل را آغاز کرده و در حال حاضر از انجام تعهد خود سر باز می زنند و خواهان این هستند که گروهی دیگر به جای آن ها به مناطق محروم بیایند و تعهدشان را اجرا کنند، رفتاری به دور از عدالت را در پیش گرفته اند.

موهبتی در ادامه با اشاره به تسهیل اجرای تعهد به رغم تعهد اولیه این پزشکان نیز گفت: در هشتاد و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی سال 94 وزارت بهداشت، مدت تعهدات پذیرفته شدگان سهمیه خانم ها اعم از افرادی که در حال انجام تعهدات هستند و یا تاکنون تعهدات خود را شروع نکرده اند را از سه برابر طول مدت تحصیل به دو برابر طول مدت تحصیل و حداکثر هشت سال کاهش داده است.

وی با تاکید بر نگاه ویژه وزارت بهداشت در تسهیل این امر برای ارائه خدمات در مناطق محروم یادآور شد: ضرایب منطقه محل خدمت نیز در جهت کاهش میزان تعهدات فوق اعمال خواهد شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد کاهش مدت تعهد خدمت با دستور وزیر بهداشت به تمام واحدهای مجری ابلاغ شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حق گو ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    56 1
    با سلام جهت تنویر افکار عمومی خبر گزاری محترم جالب است که برای درک مفهموم بی عدالتی بدانید که معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی رای بر این مهم صادر کردند که وزارت بهداشت خلاف حدود قانونی عمل کرده و قضات هیات تخصصی دیوان عدالت اداری رای به طرح پرونده این خانمهای متخصص در هیات عمومی دادند!وزارت بهداشت با این به ظاهر کاهش تعهد از روز دادرسی در هیات عمومی دیوان عدالت اداری گریخت تا به عدالت و قانون تن ندهد! و چقدر شرم آور است که صورتک حمایت از محرومین برای توجیه بی عدالتی و بی قانونی به چهره میزنند!صورتک عوام فریبانه زیبایی که سیرت واقعی پشتش پنهان میشود!بسیاری از مدیران وزارت بهداشت یک روز هم حتی در شهر محروم زادگاهشان خدمت نکرده اند! اقدام وزارت بهداشت با این کاهش صوری خدمت مشولین و گریز از روز دادرسی مصداق بارز بی عدالتی بود و چه شرم آور است معکوس جلوه دادن حقیقت ! ای عدالت ای مظلوم بی پناه تو از همه محرومتری...
  • نرگس ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    49 1
    معاونت حقوقي و پارلماني وزارت بهتر است درابتدا به غير قانوني بودن اصل تعهدي كه از خانمهاي پزشك گرفته شده بپردازند سپس به لطف نكرده وزارت بهداشت.در ابتدا بررسي بفرمايند كه چند درصد از مديران وزارتخانه طرح در مناطق محروم گذراندن؟؟؟چند درصد از سد كنكور رزيدنتي كه ما در سالهاي اخير تجربه كرديم راتجربه كردن؟پر واضح است كه شرايط پزشكان جوان را درك نكرده و موج بي عدالتي راحاكم كنند.ولي يقين بدانند ظالمان و زورگويان در نهايت رسوا خواهند شد
  • جنان فرحات ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    اين تخفيف براي ما مادري كع دو فرزند دارد مثل تخفيف مدت حبس براي يك زنداني از ٥٠ سال به ٤٠ است خصوصا كه شامل حال همه نميشود بعلاوه چرا بابد اين سايت هاي محروم را يك زن كه كانون خانواده است وبيشتر در احتمال اسيب وتعرض است پركند در حاليكه اقايون راحت باشند ،بعلاوه مدت تعهد از نظر قانوني اين ميزان نبوده ، اين برنامه نه عقلي است نه وجداني نه خداپسند
  • د عابديني ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    من متوجه نشدم اين سهميه زنان و جهت تطابق جنسيت بوده و يا صرفا سهميه مناطق محروم؟؟؟؟ و در صورت نياز مبرم چرا سهميه منطقه محروم به دو سال كاهش يافته ؟؟ در حالي كه نمرات به مراتب پايين تر از گروه سهميه زنان داشتند؟
  • متعد سهمیه زنان ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    همکلاسهای اقای من که اکثرشون از لحاظ درسی و کاری به گفته اساتید ما پایین تر بودند همگی اچند سالی است که در تهران دارای مطب هستند و وارد بازار کار شده اند انوقت منو همکلاس دیگر که خانم بود هر دو در دور افتاده ترین نقاط دور از خانواده مشغول خدمت هستیم و 5 سال از طرحمان گذشته و هنوز 3 سال دیگر باید ببگذرد تا بتوانیم تازه وارد بازار کار بشویم و این است معنای عدالت در وزارت بهداشت ما ، مجبور کردن خانمها به خدمت اجباری در مناطق محروم و دور نگه داشتن انها از خانواده و گرفتن شانس داشتن زندگی خانوادگی و کاری و تحصیلی طبیعی از انان و رها کردن اقایان ، این است عدالت دوستان .
  • عادل ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    معنای عدالت وبی عدالتی در جوامع مختلف متفاوت است.وزارت بهداشت تعهدی گرفته که برخلاف قانون مجلس،نظرکارشناسی دایره تنقیح قوانین مجلس خود وزارت بهداشت، برخلاف رای اکثر قضات هییت تخصصی دیوان عدالت اداری ،برخلاف منشور حقوق زنان وبرخلاف اصل برابری زن ومرد درقانون اساسی می باشد.اونوقت این کار عدالت و کار ما که خواهان برگزاری دادگاه هییت عمومی هستیم تا قانون تصمیم بگیرد بی عدالتی است.آقای مهندس موهبتی لطفا تعریف عدالت را در وزارت بهداشت بگویید. هیچ بالشی بهتر از وجدان آسوده نیست.
  • elnaz ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    26 0
    این تعهد کاملا غیرقانونی از تعدادی پزشک خانم که جز درس خوندن کار دیگری نکرده بودند و در نتیجه باور نمیکردن وزارت بهداشت دروغ به این بزرگی رو بهشون بگه، به زور و کاملا یک طرفه گرفته شده. در اون زمان اگر این خانم دکترها این تعهد رو امضا نمیکردن به معنی از بین رفتن زحمت ۳،۴ ساله روزی ۱۷، ۱۸ ساعت بود و وزارت بهداشت چه بی‌شرمانه از این سادگی سوءاستفاده کرد!!! درحالیکه نمره اکثر اینها در این امتحان از مرد همکلاسیشون که تعهد ۲ساله بیشتر نداده حتی بیشتر هم بوده. این ظلم به زنان در کشوری رخ داده که مقام عالی اون دستور مستقیم کم کردن زحمت زنان برای مادر بودن رو داده. این کار وزارت بهداشت هم بی‌قانونیه، هم بی‌احترامی، هم غیر انسانی و کاملا خود مختار عمل کرده. هم قانون مجلس، هم بیت رهبری، و هم رای دیوان عدالت رو زیر پا گذاشته.در آخر هم اسمشو میذاره قانون
  • lida ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    تعهد رو قبل از امتحان گرفتن !!! امتحان بعلت تقلب و فروش سوال دو بار برگزار شد!! با وجودى که کل نمره مورد نياز رو اورديم تعهد همچنان پابرجا بود!!!!! بعد از چهار سال که فارغ التحصيل شديم گفتن خيت خيت مطب هم نميتونين بزنين ........نصف حقتونه ...شما باشيد به اين وزارتخونه اعتماد نکنيد
  • سهمیه زنان مناطق محروم ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    30 1
    اولا در قانون تخصیص سهمیه برای زنان در پذیرش دستیاری که در بالا آمده اصلا مدت 3 برابر وجود ندارد . ثانیا اینکه میگوئید جایگزین وجود ندارد صحیح نیست چرا که هرسال 2500 نفر در مهرماه طرحشان را آغاز میکنند وهیچ کمبودی وجود ندارد. ثالثا آگر خدمت 3 برابر طول تحصیل قانونی بود چرا به 2 برابر کاهش یافت ؟ابراساس کدام قانون؟2برابر خدمت در هیچ قانونی وجود ندارد وغیرقانونی است.اگر وزیر میتواند چنین کار ی انجام دهد پس بهتر است به قانون مجلس طرح پزشکان وپیراپزشکان 1375 برگردد وبا استناد برآن طرح پزشکان متخصص خانم را به برابر طول تحصیل کاهش داده وعدالت را جاری کند.علت اصرار بیهوده برای گذراندن بیهوده طرح برای خانمها در مناطق محروم ار تجهیزات واتاق عمل تخصصی هنوز معلوم نیست؟آخر ما سهمیه زنان بودیم برای خدمت به زنان در بیمارستانهای اختصاصی زنان چراکه همزمان سهمیه مناطق محروم وجود داشت ونمره شان کمتر از ما یعنی 80 درصد نفرآخردر همان رشته بود ولی خدمت آنها برابر طول تحصیل درنظر گرفته شد !!!!واین نهایت بی عدالتی است جناب مهندس موهبتی که از قانون وعدالت دم میزنید بهتر است پاسخگو باشید اگر طرح ما طبق قانون برایر طول تحصیل شود مطمئن باشید هیچکس ضرر نخواهد کرد وبهتر است از این پس تعهداتی اینچنین ظالمانه وبی اساس از بهترین فرزندان این کشور گرفته نشود وعمرشان در تبعید بیهوده برای دوباره کاری وارجاع بیماران وانجام کارهای درحد بهورز تلف نشود ما متخصصیم نه بهورز آقای قانونمدار. نیت اصلی مجلس برای گذاشتن سهمیه خانمهاجداکردن بیمارستانها برای زنان بوده ومدت آن برابر طول تحصیل بوده است وبه آن عمل نشده وبنابراین این طرح منتفی است وهرچه زودتر باید پایان پذیرد
  • سهمیه زنان ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    25 0
    بادرود به تمامی دست اندرکاران سلامت نیوز متن قانون برای آنانکه به ما تهمت میزنندودرواقع خودشان از قانون خبرندارند ولی قضاوت میکنند.تعهد ما براساس قانون پزشکان وپیراپزشکان 1375 است که درمتن آن مدت طرح چنین ذکر شده(برابر طول تحصیل): ماده 14 ـ به منظور تربیت پزشک متخصص مورد نیاز مناطق‌محروم و نیازمند کشور ، وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی ‌موظف است به هنگام پذیرش دستیار تخصصی‌، سهمیه‌ های ‌جداگانه‌ای را برای مناطق محروم نیازمند کشور اختصاص دهد،دستیاران تخصصی استفاده کننده از سهمیه مذکور موظفند پس ازانجام دوره تخصص برابر طول دوره تخصص به عنوان خدمات ‌قانونی موضوع این قانون در نقاط مربوط انجام دهند و پس از انجام‌ خدمات مذکور پروانه دایم دریافت خواهند نمود. همچنین متن رای دیوان عدالت اداری که بایدبه آن عمل شود وبراساس آن 8 یا 12 سال خدمت غیر قانونی است : دادنامه شماره504-505‎‎‎: مصوبه مورداعتراض در قسمتی که طول خدمت پزشکان متخصص را پس از اخذ تخصص در نقاط محروم و نیازمند، بیش از مدت مقرر در قانون تعیین کرده است، مغایرقانون و خارج از حدود اختیارات شورای آموزش پزشکی و تخصصی در وضع مقررات دولتی تشخیص داده می‎شود و این قسمت از مصوبه مزبور مستنداً به قسمت دوم اصل 170 قانون اساسی جمهوری اسلامی و بند یک ماده 19 و ماده 42 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1385 ابطال می‎گردد./‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری معاون قضائی دیوان عدالت اداری‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎‎مقدسی‎فرد‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ رای دیوان عدالت اداری به شکایت 2 نفر از همکاران متخصص سهمیه زنان: شکایت اول: شعـبه اول ديوان عـدالت اداري در رسـيدگي به پرونـده‌هاي شـماره ۹۰۰۹۹۸۰۹۰۰۰۳۴۳۸۶ و ۹۰۰۹۹۸۰۹۰۰۰۳۳۸۷۰ با موضوع دادخواست خانمها فريناز برنا و فاطمه مهدي‌پور به طرفيت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و به خواسته الزام مشتکي‌عنه به استفاده از خدمات قانوني به ميزان مقرر در ماده ۱۴ قانون خدمت پزشکان و پيراپزشکان و لغو تعهدنامه‌هاي محضري مبني بر لزوم گذراندن خدمات قانوني به ميزان ۳ برابر ايام تحصيل، به موجب دادنامه‌هاي شماره ۹۰۰۹۹۷۰۹۰۰۱۰۱۴۸۵ و ۹۰۰۹۹۷۰۹۰۰۱۰۱۴۸۶ـ۲۷/۶/۱۳۹۰ مفاداً به شرح آينده به صدور رأي مبادرت کرده است: با عنايت به اين که بند ۱۱ مصوبه پنجاه و هشتمين نشست شوراي آموزش پزشکي تخصصي مبني بر غيرمجاز شناختن اخذ تعهد محضري براي انجام خدمات قانوني در مناطق محروم به مدت سه برابر طول تحصيل براي پذيرفته‌شدگان با استفاده از سهميه خانمها طي آراء وحدت رويه هيأت عمومي ديوان عدالت اداري به شماره ۵۰۵ و ۵۰۴ ـ ۸/۷/۱۳۸۶ و ۳۶۰ـ ۳۱/۴/۱۳۸۸ و ۵۶۸ الي ۵۸۸ ـ ۹/۱۱/۱۳۸۹ ابطال شده است، لذا مستنداً به آراء وحدت رويه هيأت عمومي ديوان عدالت اداري ضمن ابطال مدت تعهد مندرج در سند محضري فوق‌الاشاره با وارد دانستن شکايت به الزام اداره مشتکي‌عنه به اخذ تعهد از شاکي برابر طول تحصيل دوره تخصص دستياري به عنوان تعهد خدمت قانوني حکم صادر و اعلام مي‌شود. اين رأي به استناد ماده ۷ قانون ديوان عدالت اداري قطعي محسوب است. شکایت دوم:طي سند شماره ۳۸۴۲۵ـ۱۱/۶/۱۳۸۵ تنظيمي در دفتر اسناد رسمي شماره ۴۰۲ حوزه ثبتي تهران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از وي تعهد محضري اخذ شده است که پس از اتمام تحصيل دوره دستياري حداکثر سه برابر مدت تحصيل تعهد خدمت خود را انجام دهد در حالي که بند ۱۱ مصوبه پنجاه و هشتمين نشست شوراي آموزش پزشکي و تخصصي مبني بر «مجاز شناختن اخذ تعهد محضري براي انجام خدمات قانوني در مناطق محروم به مدت سه برابر طول تحصيل براي پذيرفته‌شدگان با استفاده از سهميه خانمها طي آراء وحدت رويه هيأت عمومي ديوان عدالت اداري ابطال شده است» و تقاضاي الزام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي را به رعايت حداقل خدمت برابر طول دوره تخصص دستياري براي استفاده‌کنندگان سهميه زنان به عنوان تعهد خدمت قانوني را نموده است ، بنا به مراتب فوق و با توجه به تصوير سند محضري مارالذکر پيوست دادخواست مبني بر اخذ تعهد از نامبرده حداکثر به ميزان سه برابر مدت تحصيل و اين که حسب محتويات پرونده مشاراليها در آزمون پذيرش دستياري در رشته تحصيلي پزشکي (تخصص بيماريهاي داخلي) دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني شهيد بهشتي پذيرفـته شده اسـت و با توجه به اين که مشتکي‌عنه علي‌رغم ابلاغ قانوني اخطاريه در مهلت مقرر قانوني و تاکنون نسبت به ارسال لايحه جوابيه اقدامي به عمل نياورده است، لذا مستنداً به آراء وحدت رويه هيأت عمومي ديوان عدالت اداري به شماره دادنامه‌هاي ۵۰۵ ـ۵۰۴ ـ ۸/۷/۱۳۸۶ و ۳۶۰ ـ۳۱/۴/۱۳۸۸ و ۶۸۸ ـ ۲۸/۹/۱۳۸۸ و ۵۸۸ الي ۵۶۸ ـ ۹/۱۱/۱۳۸۹ با رعايت ماده ۲۲ قانون ديوان عدالت اداري ضمن ابطال مدت تعهد مندرج در سند محضري فوق‌الذکر و با وارد دانستن شکايت به الزام مشتکي‌عنه رديف اول به اخذ تعهد از شاکي برابر طول تحصيل دوره تخصص دستياري به عنوان تعهد خدمت قانوني رأي صادر مي‌شود.
  • زنان مظلوم ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    23 0
    نکته بسیار جالب در مورد طرح سهمیه مناطق محروم در سالهای قبل که2 برابر طول تحصیل وبا نمره کمتر از ما(80 درصد) بوده وبرای ورودیان آقای یکسال هم برابر طول تحصیل بوده و3برابر برای ما سهمیه زنان اجحافی بزرگ وظلمی سترگ در حق ما با 90درصد نمره وبالاتراست وتبدیل آن به 2 برابر بازهم ظلم وخلاف قانون است چراکه بازهم این 2 برابر از آنانکه 80 درصد نمره را آورده اند ناعادلانه است .آخر برای یک سئوال اینقدر جریمه!!!!!!بجای 2 سال 8 سال!!! واقعا این مسئولین باید از کرده خود خجالت بکشند وبیش از این مغالطه نکرده وموضوع را کش ندهند وقانون را عملی کرده ودست از سر زنان مظلوم متخصص کشور بردارند.هدف آنها حذف عده ای متخصص دلسوز از بازار رقابت خود وامسال خودشان است.افسوس و صد افسوس که از نام خدمت به محرومین سوء استفاده میکنند ومیخواهند نمایندگان مجلس ومردم را در ممقابل آنها قراردهند تا به هدف شوم وپلید خود که از حسادت شیطانی منشا میگیرد برسند...کجایند مردان بی ادعا وعادل.....
  • زنان حق طلب ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    23 1
    اولا باید به 3 سئوال اساسی پاسخ داده شود. 1)فلسفه ایجاد سهمیه خانمها علیرغم وجودسهمیه مناطق محروم که هم خانم میتوانسته آنرا انتخاب کند وهم آقاچه بوده است؟ 2)رابطه سهمیه خانمها با مناطق محروم چیست؟ 3)12 سال طرح غیرقانونی شامل ورودیان قبل از 1388 سهمیه زنان است واز این سال به بعد توسط معاونت آموزشی به 8 سال کاهش یافت براساس کدام قانون معلوم نبود پس چرا قائم مقام شورای تخصصی اخیرا گفته اند ما به سهمیه خانمها تخفیف داده ایم ومدت طرحشان را از 12 سال به 8 سال رساندیم!! باز معلوم نیست براساس کدام قانون!! البته باید آنهائیکه قبلا طرح پزشکی عمومیشان را گذرانده اند 24 ماه از طرحشان کاسته شود که درمتن ابلاغیه به دانشگاهها عامدانه به آن اشاره نشده چرا که هدف وقت کشی برای این خانمها وادامه تبعیدشان است.آخرمگر قانون تخفیف پذیر است؟؟ثانیا این تخفیف مال خانمهای ورودی قبل از 88 است !!پس برای خانمهای ورودی بعد از 88 که طرحشان 8 سال بوده چه تخفیفی داده اید؟؟؟؟ پاسخ سئوال 1و2: فلسفه ایجاد سهمیه خانمها که اصلا ربطی به مناطق به اصطلاح محروم که چماقی بر سر متخصص بدبخت سهمیه زنان شده اجرای طرح انطباق وجداکردن بیمارستانها بود که به مذاق برخی آقایان از نظر صنفی خوش نمی آمد چون منبع درآمد از 50 درصد بیماران خانم برایشان قطع میشد...... پاسخ سئوال 3:تمامی این تناقضات وبازی ها به خاط این است که مسئولین نمیخواهند شجاعانه به اشتباه بودن کارهای خود درزمینه این سهمیه اعتراف کنند وخود نیک میدانند که تمامی این اقدامات برای توجیه کار غیرقانونی طولانی کردن طرح بوده است.قانون میگوید مدت طرح برابر طول تحصیل است برای هرسهمیه ای والسلام. مسئولان محترم تا دیرنشده با بازگشت به قانون طرح خانمها را به عام (2 سال) تبدیل کنید وبه این بازیهای کودکانه پایان دهید چراکه فردا خیلی خیلی دیر خواهدبود
  • یک زن ایرانی ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    24 0
    "مدت تعهدات پذیرفته شدگان سهمیه خانم ها اعم از افرادی که در حال انجام تعهدات هستند و یا تاکنون تعهدات خود را شروع نکرده اند...." چرا تاکنون شروع نکرده اند مگر نه این است که طبق قانونتان اگر تا 3 هفته خودشانرا به معاونت درمان(زورگویان) معرفی نکنند تعهدشان را به احرا میگذارید وبرخلاف قانون مدرکشان را وتخصصشان را باطل میکنید!!چراکه براساس قوانین مدنی کشور هیچ نهادی نمیتواند منکر تخصیلات یک ایرانی شود،چرا؟ چون حراتش را ندارید چرا؟چون میدانید که حق بامتخصصین سهمیه خانمهاست با حهانی شدن این موضوع فاصله چندانی نداریم به سرعقل بیائید جناب حقوقدان.....
  • هل من ناصر ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    28 2
    در این کشور طرفدار ضعیفه و در منزل ماندن زن وحاملگی در سنین پائین وافزایش جمعیت مسخره نیست که مرد با نمره پائین تر سهمیه مناطق محروم که وظیفه اش خدمت در مناطق محروم 2 سال طرح گذرانده وکلانشهر نشین شود وزن سهمیه زنان 4 برابر او یعنی 8 سال بیهوده عمرش تلف شود وآموخته هایش را بدلیل عدم وجود امکانات تخصصی فراموش کند خانواده اش را از دست بدهد نتواند بچه دارشود نتواند ازدواج کند وآخرلاامر یا خسته شود وببرد ویا در جاده های مرگ این کشور به خیل کشته شدگان مظلوم ناشی از حوادث رانندگی که هر 20 دقیقه یک قربانی میگیرد بپیونددوتمامی مسئولین وزارت بهداشت مخالفت خود را باطرح 2 ساله پزشکان ابراز میکنند ومی گویند باید حذف شود! ولی ازاجرای اجباری طرح 8 ساله زنان مظلوم جانبداری میکنند وآنرا زیر سئوال نمیبرند!!!!!!واقعا آخرالزمان شده.آی آزادمردان کسی به دادما نمیرسد؟ مردان درمراکز استانها درمطب خود بنشینند وزنان به جاده هابیفتندآنهم برای کاری بیهوده.....
  • یک پزشک ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    11 1
    امروز در آستانه روز پزشک پیامک تبریکی دریافت کردم از وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی... از طرفی شادمان شدم از حسن خلق ایشان و اینکه در دولت تدبیر و امید هستند مسوولینی که یادشان نرفته بوعلی سیناها و رازیها و ....بودند که باعث شدند هنوز بعد از قرنها هر کجای این کره خاکی باشیم با افتخار بگوییم ایرانی هستم! از طرفی دلم به اندازه یک ابر گرفت ...یادم آمد من یک پزشکم!همان که روزی با عشق خدمت با حب وطن وارد دانشکده پزشکی شد و امروز متولیان سلامت کشورش به روی او و همکاران خدومم شمشیر کشیده اند! نمی خواهد جای دوری بروید!همین صحبتهای جناب حقوقدان مشاور محترم پارلمانی وزیر بهداشت را بخوانید کافیست تا درد من و همکارانم را تا مغز استخوان درک کنید: "امکان تغییر این قانون وجود ندارد"...احتمالا منظورشان مصوبه غیر قانونی وزارت بهداشت است! "این خانمها رفتاری به دور از عدالت پیش گرفته اند"...نمی دانم ایشان تازه با این واژه نامانوس بی گانه آشنا شده اند؟!یا آن روزی که به ریاست دیوان عدالت اداری نامه دادند که پرونده این خانمهای متخصص را از دستور کار هیات عمومی خارج کنند این واژه غریب را می شناختند! ادعا می کنند "مشمولین تسهیلات گرفته اند"... از کدام تسهیلات صحبت می کنند؟!اگر مشمولین با کسب حداقل نمره 18 از 20 مستوجب 12 سال کار اجباری در تبعید هستند پس چرا مشمولین سهمیه مناطق محروم با نمره 16 از 20 دو سال خدمت کردند؟! لطفا توضیح دهند که از لحاظ حقوقی نمره قبولی چه ارتباطی با سنوات خدمت اجباری دارد؟!!!لطفا آقای مهندس موهبتی و وزیر محترم بهداشت تکلیف را روشن کنند که آن ارگانی که در آن سمت دارند ارگان اجرایی است یا به مقننه ارتقاء یافته؟! چرا که حتی اگر حقوقدانی بخواهد مزاح کند نمی تواند بگوید که تعیین طول مدت خدمت اجباری ماهیت تقنینی ندارد و بر عهده ارگان اجرایی ست!!!! جناب مهندس موهبتی مفهوم واژه عدالت را برای همگان تفسیر و توضیح جدیدی ارایه داده اند که توهین به شعور هر فرهیخته و تحصیل کرده و حقوقدان است! راستی یادم رفت که بگویم امروز هم افتخار میکنم که ایرانی هستم به خاطر مریم میرزا خانیها،پردیس ثابتیها و .... همانها که شاید ، شاید چنین تفاسیری دیدند که رفتند ! چندی قبل مقام مسوولی در رسانه ملی گفتند مهاجرت نخبگان دو برابر در آمد نفتی به کشور آسیب می زند.... راستی یادم رفت که بگویم در میان مشمولین سهمیه زنان ، همانها که با عشق خدمت آمده بودند هم چه بسیار هستند نخبگانی که مشت مشت داروی ضد افسردگی میخورند از تفاسیر آنان که دم از خدمت می زنند! همکار ستم دیده ام!پزشک سهمیه زنان !روزت مبارک.
  • حقیقت جو ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    12 1
    با سلام و سپاس از شما سردبیر محترم و سایر دست اندرکاران سلامت نیوز مطلبی در بخش نگاه شما سایت تحلیلی خبری تابناک به تاریخ 12 آگوست 2015 چاپ شده با عنوان پاره ای از تعهدات پزشکان متخصص خانم... در صورت صلاحدید در سایت خبری سلامت نیوز به اشتراک بگذارید شاید با یاری شما خبرگزاریهای حق طلب و بی طرف حقایق آشکار شود و کمکی در جهت رفع ظلم باشد. سپاسگزارم.
  • زن مظلوم متخصص ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    12 1
    در کدام مملکت به قانون به چند نوع محتلف عمل مبشود؟؟؟12 سال کجا 2 سال کجا؟10+2!!!!!!!!!!مردسالاری تا کجا؟زن ستیزی تا کجا؟فارغ التحصیلان سهمیه مناطق محروم مرد با 80 درصد نمره 2 سال طرح بروند وسهمیه زنان 12 سال!!!!!بهد هم وقتی اعتراض کنیم 4 سال تخفیف بدهند!!!!باز هم بی قانونی وتفسیر دیگر از قانون !!قانون مجلس طول طرح را برابر مدت تحصیل اعلام کرده والسلام. به قانون برگردید جناب حقوقدان