دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

باید همه سعی‌مان را انجام دهیم که مکان‌ها به مکان‌های خطرپذیر تبدیل نشوند. همه مردم باید مشارکت کنند که در حوادث این‌چنینی آسیب کمتری داشته باشیم. باجامعه محور شدن مدیریت بحران می‌توان میزان تلفات را کاهش دهد.

سلامت نیوز:باید همه سعی‌مان را انجام دهیم که مکان‌ها به مکان‌های خطرپذیر تبدیل نشوند. همه مردم باید مشارکت کنند که در حوادث این‌چنینی آسیب کمتری داشته باشیم. باجامعه محور شدن مدیریت بحران می‌توان میزان تلفات را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز، شاهین فتحی معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان تهران در روزنامه شهروند نوشت: روز حادثه، وضع آب و هوای کشور و مشخصا استان تهران به صورت بارندگی و باد شدید در برخی از نقاط اعلام شده بود؛ ما همین مسأله را به پایگاه‌های امداد و نجات‌مان برای هشدار بیشتر اعلام کردیم، هرچند که پایگاه‌های امداد و نجات ما به‌طور ٢٤ ساعته در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.


علاوه بر این، هماهنگی‌های بیشتری انجام دادیم که این پایگاه‌ها آمادگی بیشتری داشته باشند. بعد از بارندگی شدید طوفان حوالی ساعت ٧ اتفاق افتاد و بعد از حادثه تماس‌های تلفنی با سامانه ١١٢ برقرار شد که اعلام سیل منطقه کن را گزارش می‌دادند. امدادگران بعد از گرفتن اعلام حادثه با اولین تیم‌های پیشرو و ارزیاب در منطقه عملیاتی حاضر شدند. آنها برای بررسی وضع بخشی از مسیر را به صورت پیاده طی کردند، چون جاده بسته شده بود.


حدود ٢٠ نفر را در عملیات‌ها نجات دادیم. با هماهنگی سازمان آتش‌نشانی عملیات جست‌وجو ادامه پیدا کرد. به اتفاق جمعی از معاونان و مدیران برای اعزام به منطقه هماهنگ شدیم و تا نزدیکی‌های اذان صبح برای آن‌که تیم‌های امداد و نجات و عملیاتی را هماهنگ کنیم در مناطق حادثه‌دیده بودیم؛ پیش‌بینی لازم را هم برای اسکان ١٥٠ خانوار انجام دادیم. عمدتا آسیب‌ها به پایین تونل مربوط می‌شد؛ بچه‌های ما هم در این میان حضور داشتند و مسیر را برای دسترسی باز کردند؛ تیم‌های عملیاتی هم درحال جست‌وجو بودند و صبح آن روز ٤ جسد یافته و تحویل مقامات قضایی داده شد. بعد هم روستاهای بالای تونل مورد ارزیابی و تک‌تک آن منطقه مورد ارزیابی قرار گرفت و مشکل خاصی وجود نداشت. عملیات ادامه پیدا کرد و با تقسیم وظایف، تمام مناطق نقطه به نقطه مورد بررسی قرار گرفت و تیم‌های ما برای جست‌وجو به منطقه اعزام می‌شدند. همان روزهای اول ٢٥ تیم عملیاتی را با ظرفیت ١٥٣ نفر با ٢٣ خودروی عملیاتی به منطقه اعزام کردیم؛ آنها تجهیزات لازم را هم همراه خود داشتند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار دهند؛ تیم‌های سگ‌های جست‌وجوگر هم به کار گرفته شد.


ما به‌عنوان یک سازمان امدادی از آسیب دیدن هموطنان متاثر می‌شویم و تمام تلاش ما این است که در اسرع وقت کار امدادی را انجام دهیم؛ تلفن ١١٢ هم عمدتا به خاطر همین مسأله تعبیه شده که سریع‌تر اخبار را از سطح استان گرفته و تیم‌های عملیاتی خود را اعزام کنیم. ما با تمام خانواده‌های عزادار اعلام همدردی می‌کنیم؛ این اطمینان را هم می‌دهیم که تیم‌های عملیاتی امداد و نجات همه سعی خود را کردند که به کسی آسیبی نرسد؛ اما سیل با توجه به ساخت‌وساز‌ها در مسیل رودخانه‌ها و دیگر موارد خرابی‌های خود را به بار آورد. ما باید همه سعی‌مان را انجام دهیم که مکان‌ها به مکان‌های خطرپذیر تبدیل نشوند. همه مردم باید مشارکت کنند که در حوادث این‌چنینی آسیب کمتری داشته باشیم. باجامعه محور شدن مدیریت بحران می‌توان میزان تلفات را کاهش دهد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha