شبکه خبری «بی‌بی‌سی» خبر داد که لاشه هواپیمای پرواز شماره ۳۷۰ هواپیمایی مالزی که سال قبل مفقود شده بود، در سواحل ماداگاسکار پیدا شده است.

سلامت نیوز: شبکه خبری «بی‌بی‌سی» خبر داد که لاشه هواپیمای پرواز شماره ۳۷۰ هواپیمایی مالزی که سال قبل مفقود شده بود، در سواحل ماداگاسکار پیدا شده است.

به‌گزارش سلامت نیوز به‌نقل از شکه خبری «بی‌بی‌سی»، شاهدان عینی خبر دادند که لاشه هواپیمای بوئینگ 777 پرواز شماره 370 هواپیمایی مالزی که سال قبل مفقود شده بود را در سواحل ماداگاسکار پیدا کرده‌اند.

براساس این گزارش، مقام‌های فرانسوی درحال تحقیق درباره یک تکه از لاشه هواپیمایی هستند که در جزیره‌ای در اقیانوس هند به ساحل افتاده است و می‌تواند متعلق به پرواز خطوط هوایی مالزی «ام‌اچ ۳۷۰» مالزی باشد.

این تکه که ظاهرا بخشی از بال هواپیما است، در جزیره «رییونیون» متعلق به فرانسه پیدا شده است.
از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌نقل از مقام‌های آمریکایی خبر داد که تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که قطعات پیدا شده متعلق به یک هواپیمای بوئینگ است.
یک مقام آمریکایی می‌گوید محققان ایمنی پرواز با اطمینان تایید کرده‌اند که تصویر لاشه پیدا شده در اقیانوس هند نمی‌تواند چیزی جز بخشی از بال یک هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ باشد.
همچنین کارشناس «سی‌ان‌ان» در گزارشی تصریح کرد که هواپیما احتمالا در فاصله 2647 مایلی محلی که لاشه پیدا شده است، سقوط کرده است و لاشه مذکور این فاصله را با جریان آب اقیانوس هند پیموده است و به سمت غرب حرکت کرده است و دیگر قطعات هواپیما نیز با جریان آبی اقیانوس هند در سطح وسیعی از این اقیانوس انتقال یافته است.
پرواز 370 هواپیمایی مالزی (MH370) یک هواپیمای بوئینگ 777 بود که در مارس سال 2014 از کوالالامپور با 239 مسافر تبعه 14 کشور گوناگون عازم پکن شد اما هرگز به مقصد نرسید و به دلایل نامعلوم پس از تغییر مسیر، تماس آن با رادار قطع و ناپدید شد.

عملیاتی بین‌المللی برای پیدا کردن این هواپیما با مشارکت 26 کشور که بزرگ‌ترین عملیات جستجو در جهان بود از خلیج تایلند و دریای جنوبی چین تا تنگه «مالاکا» و دریای «آندامانو» را در بر می‌گرفت، ولی این جستجوها در سطح و کف اقیانوس با زیردریایی‌های بدون سرنشین نتیجه‌ای نداشت.

در این‌باره «خاویر تیتلمان» کارشناس هوانوردی قول یافتن پاسخی قطعی ظرف چند روز در زمینه شناسایی قطعه یافته شده را داد. محققان استرالیایی که هدایت تیم‌های جستجو را برعهده داشتند نیز در ارتباط با این کشف، با شرکت سازنده هواپیما در تماس هستند.

جزیره «رییونیون» حدود شش هزار کیلومتر غرب این ناحیه در نزدیکی ماداگاسکار (سواحل شرقی آفریقا) واقع است.

سقوط هواپیما

سقوط هواپیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha