یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 156992

نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد بدن انسان قادر است ماده‌ای تولید کند که روش درمانی موثری برای از بین بردن آکنه پوستی است.

سلامت نیوز:نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد بدن انسان قادر است ماده‌ای تولید کند که روش درمانی موثری برای از بین بردن آکنه پوستی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این ماده «نیتریک اکسید» است که در بدن تولید می‌شود و در تمامی قسمت‌های بدن کاربرد دارد. اگرچه اثرات مفید این ترکیب معمولا کوتاه‌مدت است و به همین دلیل پزشکان امیدوارند که با میانجی‌گری علم پزشکی، تاثیر درمانی آن را بهبود بخشند.


متخصصان برای این منظور با آرام کردن روند آزادسازی ترشح نیتریک اکسید با استفاده از نانوذرات توانستند باکتری‌های مرتبط با آکنه را از بین ببرند. این نانوذرات همچنین از بروز التهاب‌هایی که عامل ظاهر شدن جوش‌های بزرگ و دردناک هستند، جلوگیری می‌کنند.


دکتر «آدام فریدمن»، یکی از متخصصان این مطالعه از دانشگاه جرج واشنگتن گفت: شناخت ما از عارضه پوستی آکنه در 15 تا 20 سال گذشته تغییر کرده است. التهاب، محرک بروز تمامی انواع آکنه است. در این بررسی به دنبال آن بودیم تا باکتری‌ها را که نقش تعیین‌کننده‌ای در بروز آکنه دارند بدون مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها از بین ببریم و روش‌هایی را نشان دهیم که نیتریک اکسید، مسیرهای شناخته شده جدید در شکل‌گیری جوش را مسدود می‌کند. همچنین در این مطالعه روی مسیری تمرکز شده که مسوول فعال ساختن فرآیند التهابی در بروز آکنه است.


به گزارش هلث‌دی نیوز، به گفته فریدمن بسیاری از داروهای فعلی تنها روی یک یا دو بخش این فرآیند تمرکز دارند. با از بین بردن باکتری‌ها و متوقف کردن فعالیت ترکیب‌های التهاب‌زا، این روش می‌تواند گزینه درمانی بهتری برای مبتلایان به این عارضه پوستی باشد. همچنین می‌توان از آن برای مقابله با دیگر بیماری‌های پوستی التهابی استفاده کرد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha