رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل خشک شدن تالاب هامون و خاک این تالاب را باعث ایجاد طوفان شن در منطقه سیستان عنوان کرد و گفت: از روز پنج شنبه طوفان شن در منطقه به تدریج آغاز و از روز شنبه شدت بیشتری پیدا کرده است.

ارایه خدمات درمانی به ٤٣٣ بیمار تنفسی گرفتار طوفان در سیستان/ آماده‌باش اورژانس

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل خشک شدن تالاب هامون و خاک این تالاب را باعث ایجاد طوفان شن در منطقه سیستان عنوان کرد و گفت: از روز پنج شنبه طوفان شن در منطقه به تدریج آغاز و از روز شنبه شدت بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی اکبر نصیری با اشاره به وزش بادهای موسمی 120 روزه که هرساله از خرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه در منطقه سیستان ادامه می یابند افزود:  غلظت ریزگردها در روز گذشته به 11 برابر حد مجاز در منطقه رسید که باعث کاهش دید شد و در روز یک شنبه تمام ادارات 5 شهرستان شمالی استان سیستان و بلوچستان شامل زابل، هیرمند، نیمروز، هامون و زهک تعطیل شدند.

وی تصریح کرد: طوفان و گرد و غبار در زابل از صبح امروز کمی کاهش یافته اما امروز ادارات شهرستان های هیرمند و نیمروز نیز تعطیل شدند.

نصیری در خصوص آمار بیماران ناشی از طوفان و گرد و غبار گفت: در 24 ساعت گذشته و تا صبح امروز 264 نفر به اورژانس های بیمارستانی و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زابل مراجعه کرده و از این بین 23 نفر بستری و 241 نفر به صورت سرپایی ویزیت شدند.

وی افزود: علاوه بر این، تعداد 169 نفر نیز به مراکز بهداشتی و درمانی روستایی مراجعه کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: به دلیل ادامه وضعیت طوفان و گرد و غبار در منطقه بسیاری از بیماران تنفسی نمی توانند در چنین وضعیتی از خانه بیرون بیایند و معمولا پس از کاهش میزان گرد و غبار و طوفان انتظار داریم گروه بعدی بیماران به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

نصیری خاطر نشان کرد: کمیته بحران در دانشگاه علوم پزشکی زابل تشکیل شده و تمامی واحدهای دانشگاه مانند بیمارستان ها، اورژانس ها و مراکز بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات به بیماران آمادگی کامل دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با اشاره به سفر خرداد ماه وزیر بهداشت به منطقه و افتتاح 2 بیمارستان در شهرستان های زهک و هیرمند گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم منطقه افزایش یافته و رضایتمندی مردم نسبت به دریافت خدمات افزایش چشمگیری یافته است.

پیش تر به دلیل گرد و غبار و آمار بالای بیماران تنفسی در این استان مقرر شده است یک بیمارستان تخصصی ویژه بیماران تنفسی از محل اعتبارات ملی و استانی در این منطقه به بهره برداری برسد که ساخت این بیمارستان آغاز شده و به گفته رییس دانشگاه تا 3 سال آینده راه اندازی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha