سلامت نیوز:دبیر اجرایی دهمین کنگره انجمن علمی جراحان ایران ساخت بعضی مجموعه‌های تلویزیونی و نگاه برخی رسانه‌ها درباره جراحان را توهین به جامعه جراحان قلمداد کرد و گفت: این رفتار باعث شکاف بین عامه مردم و این قشر می‌شود.


به گزارش فارس، دهمین کنگره انجمن علمی جراحان ایران صبح امروز در محل همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شد.

در ابتدای این مراسم سیدهاشم سیدمهدی دبیر اجرایی کنگره با اشاره به اهمیت نقش جراحان در سلامت جامعه، گفت: در همه دنیا جراحان از جایگاه اجتماعی بالایی در جامعه برخوردار هستند ولی در ایران این قضیه کاملاً برعکس است و آن چنان که باید جراحان مورد توجه قرار نمی‌گیرند و نقش جراحان در سلامت جامعه بسیار کمرنگ نشان داده می‌شود.

وی ضمن انتقاد از ساخت مجموعه‌های تلویزیونی و نگاه برخی رسانه‌ها درباره جراحان گفت: این رفتار و ساخت این مجموعه‌ها توهین به جامعه جراحان بوده و باعث شکاف بین عامه مردم و این قشر زحمتکش و دلسوز سلامت جامعه می‌شود.

در ادامه این برنامه جامعه جراحان ایران از خدمات و زحمات محمد اسماعیل اکبری استاد پیشکسوت جراحی عمومی ایران تقدیر و قدردانی کردند.

محمد اسماعیل اکبری استاد پیشکسوت جراحی ایران با تبریک روز خبرنگار در ایران برای تقدیر از هر رشته و هر شغلی یک روز در نظر گرفته شده است ولی متأسفانه روزی برای پاسداشت زحمات جراحان نداریم.

وی در ادامه گفت: قطعاً جراح در بالاترین سطح رهبریت تیم سلامت قرار گرفته است تا با اداره مدیران مختلفی که عضو تیم هستند سلامت را برای جامعه تأمین کند. جراح باید توانمندی اداره و بهره‌گیری مناسب از مدیران ارزشمندی چون گروه تصویربرداری، آزمایشگاهی و متخصصین رشته‌های مختلف را داشته باشند تا هر یک از آنها در موقع مناسب در درمان کمک دست جراح باشند و مجموع خدمتی را که شایسته است در اختیار بیمار و جامعه قرار دهند.

دهمین کنگره انجمن علمی جراحان ایران از 21 تا 23 مرداد ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha