عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از نشست این کمیسیون با وزرای بهداشت و کار خبر داد و گفت: نحوه اجرای طرح تحول سلامت محور این جلسه خواهد بود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از نشست این کمیسیون با وزرای بهداشت و کار خبر داد و گفت: نحوه اجرای طرح تحول سلامت محور این جلسه خواهد بود.

رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت،‌ با بیان اینکه کمیسیون بهداشت به بررسی آمایش آموزش علوم پزشکی می‌پردازد، افزود: امروز یکشنبه قرار است در کمیسیون بهداشت مجلس، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص آمایش آموزش علوم پزشکی گزارشی را به نمایندگان ارایه کند همچنین  رئیس ‌جمعیت هلال ‌احمر درخصوص‌ عملکرد و برنامه‌ های ‌سال ‌جاری خود به اعضای کمیسیون گزارش می‌دهد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری حضور وزرای بهداشت و کار در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون بهداشت و درمان، ادامه داد: بررسی عملکرد صندوق‌های بیمه در طرح تحول سلامت، نحوه تعیین تعرفه های پزشکی، چگونگی اجرای تعرفه خدمات پرستاری و نحوه خرید خدمت سازمان تأمین اجتماعی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرهایی که سازمان فاقد مرکز درمانی هستند از موضوعات مطروحه در نشست مذکور خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: علی‌رغم وجود قانون برای اجرای طرح تجمیع بیمه ها اما متاسفانه در اجرای آن با مشکل مواجه هستیم از سوی دیگر بحث تعامل و همکاری بین دو وزارتخانه بهداشت و کار در اجرای طرح تحول سلامت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد چراکه امروزه 70 درصد اعتبارات در اختیار بیمه‌ها است لذا بیمه‌ها نقش اساسی را در اجرای این طرح ایفا می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه مذکور قرار است در مورد راهکارهای مناسبی که می تواند به موفقیت هرچه بیشتر طرح تحول سلامت کمک کرده و در برنامه ششم توسعه نیز لحاظ شود، خواهیم پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha