سلامت نیوز:نظام پرستاری مشهد در واکنش به اخراج چهار پرستار در بیمارستان امیراعلم از جمله دو نماینده منتخب نظام پرستاری تهران بیانیه‌ای صادر کرد.
 
به گزارش سلامت نیوز ، در بیانیه سازمان نظام پرستاری مشهد آمده است: جامعه پرستاری کشور امروز در حالی با ناباوری شاهد صدور حکم اخراج چهارنفر از همکاران پرتلاش خود از جمله دو نفر از نمایندگان منتخب نظام پرستاری تهران در بیمارستان امیراعلم بود که آنها به اجرای دستورالعملی وزارتی اعتراض داشتند که بطور غیر قانونی جایگزین قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری (مصوب مجلس شورای اسلامی)، قانون ارتقای بهره وری (مصوب مجلس شورای اسلامی) و قانون مشاغل سخت و زیان آور (مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام) شده است.


در حالیکه جامعه سخت کوش پرستاری با همه ی کمبودها و بی توجهی ها، حداکثر توان خود را برای انجام مسوولیتهای خطیر خود در مراقبت از بیماران و دردمندان بکار بسته است، صدور دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد و اصرار بر اجرای آن با وجود اشکالات ساختاری و اجرایی فراوان، که مورد اعتراض پرستاران سراسر کشور و نیز برخی دیگر از اقشار نظام سلامت قرار گرفته، آرامش را از محیطهای درمانی سلب کرده و التهاب را جایگزین نموده است.

در این شرایط پرستاران و نمایندگان منتخب آنها بنا به مسوولیتهای قانونی شان، نظرات خود را بطور مکرر به مسوولین ذیربط منتقل کرده که غالبا با بی توجهی مواجه شده و این زمینه ساز بروز اعتراضات خودجوش در بیمارستانها گردیده است.

در حالیکه جامعه پرستاری در انتظار بازخواست از عواملی بود که با ارائه دستورالعملهای تبعیض آمیز و اجرای بدتر آن، بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت و نقش درجه اول خدمات پرستاری در نظام سلامت، موجبات التهاب در محیطهای درمانی را فراهم ساخته بودند، با تعجب شاهد جابجایی متهم و مدعی شدند.

با توجه به اینکه همکاران پرستار مستندات خود را در مورد ابطال اتهامات، علاوه بر مراجع رسیدگی کننده، برای اطلاع اذهان عمومی نیز منتشر کرده اند و از سوی مقابل دلایلی برای این حکم سنگین منتشر نشده است، از مراجع بالاتر مصرانه می خواهیم به این موضوع که اذهان جامعه بزرگ پرستاری کشور را مشوش کرده، بی طرفانه رسیدگی فوری کنند تا موجبات حفظ آرامش در شرایط مهم و خطیر کشور فراهم شود.

در این بین سکوت سازمان نظام پرستاری که وظیفه حمایت قانونی از پرستاری و پرستار را بر عهده دارد، موجب تعجب است و هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد بر مبنای بند 2 و 3 اهداف قانون نظام پرستاری، ضمن حمایت و تاکید بر انجام وظایف قانونی نمایندگان پرستاران، با هم اندیشی جامعه پرستاری، بزرگان و صاحبنظران خود، در مورد راه های مواجهه با تهدیدهای اینچنینی در انجام مسوولیتهای قانونی تصمیم گیری خواهد کرد.

امید است با احقاق حقوق حقه این عزیزان شاهد حضور مجددشان در عرصه خدمت به مردم عزیز کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حامدnurse ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    15 0
    پرستاری این حرکت تند و افراطی را نمی پذیرد. آیا اعتراض به یک طرح که سراسر اشکال بوده و تا کنون چندین مرتبه اصلاحیه خورده است آنقدر برای وزارت پزشکان غیر قابل تحمل است که 4 تن از پرستاران فوق العاده با اخلاق را که سعی در آرام کردن جو بیمارستان داشتند را اخراج و سنگین ترین حکم را صادر نمایند.
  • پرستار ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    5 0
    سلام واقعا مایه شرمساریست این کار وزارت بهداشت .
  • reza ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    6 0
    باید توجه داشته باشیم که همکاران تعلیق و بدنبال آن اخراج شده تهران در آن روز کشیک نبوده و به درخواست سایرین و برای آرام نمودن تشنجات بوجود آمده بدنبال اجرای طرح مبتنی بر عملکرد که بدلیل ناعادلانه بودن مورد اعتراض تمام جامعه پرستاری کشور است به محل کار خود مراجعه نمودند. آیا کسانی که از طرف جامعه بزرگ و خدمتگزاری گوشه ای از دردها و بیعدالتیها را یادآور شود و خواهان احقاق حقوق از دست رفته باشد خود و همسر و فرزندانش با وجود داشتن سابقه کاری بالا و میانسالی باید از کار اخراج شوند. کجای دین و قانون و انسانیت و .... چنین چیزی گفته. اگه برای گرفتن حق اعتراض نکنی پس برای چی باید اعتراض کرد. مگه اسلام نمیگه حق گرفتنیه. خواسته جامعه 93 درصدی درمان اعم از پرستار بهیار اتاق عمل هوشبری و فوریتهای 115 اجرای قوانین 8 سال به زمین مانده است و نه بیشتر که وزارت بهداشت با قانون گریزی طرح هایی را عملی میکند که اعتراض همه بلند میشود بعد با اخراج همکاران میخواهد صدای اعتراض را خاموش کند که راه تعامل و دیپلماتیک با این روش بسته خواهد شد. امیدواریم مسئولین امر بازنگری واقع بینانه ای به این مسئله داشته باشند.
  • farshid ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    5 1
    یک آشنایی مختصر با قانون رسیدگی به تخلفات اداری که بر اساس رای هیات بدوی آن حکم اخراج 4 نفر پرستار که 2 نفر از نمایندگان پرستاران تهران صادر شده به قضاوت در این مورد بدون هیچ توضیحی کمک میکند. طبق ماده 9: تنبیهات اداری از نظر سنگینی به ترتیب دارای 11 سطح میباشد. الف:اخطار کتبی بدون درج در پرونده ب:توبیخ کتبی با درج در پرونده ج:کسرحقوق و فوق العاده شغل د:انفصال موقت از خدمت ه:تغییر موقت محل جغرافیایی خدمت و:تنزل مقام و یا محرومیت از انتصاب مدیریتی ز:تنزل گروه و یا تعویق در اعطای گروه ح:بازخرید خدمت ط:بازنشستگی ی:اخراج از دستگاه متبوع ک:انفصال دائم از خدمات دولتی به قولی جای شکرش باقیست که شدیدترین حکم صادر نشده. اما گناه همسر و فرزندان ایشان چه خواهد شد. آیا این است عدالت