دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 159213

یک فوق تخصص قرنیه با بیان اینکه توجه به میزان ضخامت قرنیه مهم‌ترین عامل در پیشگیری از عوارض جراحی رفراکتیو (ارزیابی کامل عمومی و چشمی بیمار) است، تاکید کرد: انتخاب روش جراحی لیزری یا کارگذاری لنز داخل چشمی می‌تواند هر کدام جایگاه درمانی خود را در اصلاح عیوب انکساری در موارد غیر عادی و برای پیشگیری از عوارض ایفا کند.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص قرنیه با بیان اینکه توجه به میزان ضخامت قرنیه مهم‌ترین عامل در پیشگیری از عوارض جراحی رفراکتیو (ارزیابی کامل عمومی و چشمی بیمار) است، تاکید کرد: انتخاب روش جراحی لیزری یا کارگذاری لنز داخل چشمی می‌تواند هر کدام جایگاه درمانی خود را در اصلاح عیوب انکساری در موارد غیر عادی و برای پیشگیری از عوارض ایفا کند.

دکتر علیرضا فروتن در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امروزه جراحی رفراکتیو به عنوان یک روش نوین جهت اصلاح عیوب انکساری شناخته می‌شود، گاه نیازمند انجام روش های مختلف در موارد خاص هستند، گفت: بیمارانی با قرنیه نامنظم و غیر طبیعی، دارای روشی متفاوت در اصلاح عیوب انکساری هستند.

وی اضافه کرد: جراحی رفراکتیو به عنوان جراحی شایع چشمی باید بر اساس شرایط چشمی و انتظار بیمار از جراحی انتخاب شود که در روند انتخاب درمان توجه به بیماری‌های زمینه‌ای، میزان تحمل قرنیه در برابر لیزر و امکان انتخاب روش دوم درمانی دارای اهمیت بسزایی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: انتخاب روش جراحی لیزری یا کارگذاری لنز داخل چشمی می‌تواند هر یک به تنهایی جایگاه درمانی خود را در اصلاح عیوب انکساری داشته باشد.

فروتن با اشاره به اینکه در برخی موارد پیگیری سالانه به همراه عکس گرفتن و انتظار برای انجام روش‌های دیگر، بهتر از انجام عمل جراحی است، خاطرنشان کرد: اندازه‌گیری میزان ضخامت قرنیه و توجه به عوارض احتمالی پس از جراحی و در نظر گرفتن احتمال ابتلا به قوز قرنیه می‌تواند پزشک را از انجام عمل جراحی رفراکتیو برای بیمار منع کند.

این فوق تخصص قرنیه در پایان یادآور شد: انتخاب روش لیزری یا کارگذاری لنز داخل چشمی در قرنیه در شرایط غیرعادی یا حتی عدم اقدام درمانی برای برخی بیماران تنها از وظایف پزشک متخصص است که می‌تواند با تشخیص مناسب به پیشگیری از بروز عوارض پس از جراحی دست یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha