سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر مشخص شدن متولی اصلی برای مدیریت پایتخت بعد از وقوع بحران، گفت: ساماندهی تجهیزات و امکانات برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی پس از وقوع بحران ضروری است.

سلامت نیوز: سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر مشخص شدن متولی اصلی برای مدیریت پایتخت بعد از وقوع بحران، گفت: ساماندهی تجهیزات و امکانات برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی پس از وقوع بحران ضروری است.

حسین طلا در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص اینکه چه اقدامی باید پیش از وقوع بحران برای کاهش میزان خسارت‌های احتمالی انجام داد، گفت: به طور کلی مهم ترین اقدام پیش از وقوع بحران ارائه آموزش های لازم نرم افزاری برای کاهش خسارت های ناشی از بحران است، به عبارت بهتر باید آحاد مردم را نسبت به خطرات حوادث طبیعی آشنا کرد؛ به عنوان مثال درزمان وقوع بحران مردم باید نسبت به چگونگی یاری خود ومردم آگاه باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: موضوع خودامدادی و دگرامدادی یکی از مهم ترین موارد در زمان وقوع بحران در شهرها و کشورهای حادثه خیزاست، بنابراین این موضوع از وظایف جمعیت هلال احمر بوده و این جمعیت باید سازوکارهای لازم را متناسب با ماموریت خود دراین راستا ساماندهی کند.

وی تصریح کرد: همچنین موضوع موردتوجه دیگر دراین راستا پیش‌بینی است، از این رو دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی و دولتی باید به گونه‌ای تا حد امکان زمان وقوع بحران را به درستی  پیش بینی کنند، به عنوان مثال در سیل اخیر کن به دلیل عدم اطلاع از وقوع چنین پدیده ای 8 نفر کشته و 2 نفر مفقود شدند؛ بنابراین اگر مردم اززمان وقوع سیل آگاه بودند به هیچ عنوان به کنار رودخانه‌ها نمی رفتند.

طلا با تاکید برضرورت اطلاع‌رسانی صحیح درزمان وقوع بحران، گفت: به طورحتم سازوکار و شیوه اطلاع‌رسانی نیز باید ساماندهی شود، به عنوان مثال مردم چه زمانی قبل از حادثه باید از وقوع بحران آگاه باشند؛ زیرا ممکن است که مردم در برخی نقاط کشور دسترسی به رادیو و یا تلویزیون نداشته باشند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، افزود: نکته مهم دیگر بحث مقام سازی در مجموعه شهر ازسوی نهادهای عمرانی و شهرسازی است، البته باید تجهیزات و وسایل امدادی نیزساماندهی شود، زیرا در همین سیل اخیر به دلیل نبود تجهیزات لازم و کافی 2 نفر مفقودی پیدا نشدند، بنابراین امکانات و تجهیزات باید متناسب با مجموعه شهر تهران سامان پیدا کند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: همچنین درحال حاضر مشخص نیست که در شرایط وقوع بحران کدام نهاد وسازمان باید به طور مشخص وارد عمل شود، البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است مبنی بر اینکه درحال حاضر هیچ کدام ازاین موارد گفته شده مورد توجه مسئولان نیست و همین امر مشکلات بسیاری را برای تهران درزمان وقوع بحران به وجود می آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha