سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه گردشگری سلامت از ظرفیت‌های مغفول مانده در کشور است، گفت: با توجه به ارزان بودن تعرفه‌ها و حاذق بودن پزشکان ایرانی می‌توان با برنامه‌ریزی منسجم و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این صنعت را رونق داد.

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه گردشگری سلامت از ظرفیت‌های مغفول مانده در کشور است، گفت: با توجه به ارزان بودن تعرفه‌ها و حاذق بودن پزشکان ایرانی می‌توان با برنامه‌ریزی منسجم و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این صنعت را رونق داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی وضعیت توریسم سلامت را در کشور نامطلوب عنوان و اظهار کرد: با وجودی که پزشکان ایران در حوزه درمان جزو برترین‌های دنیا محسوب می‌شوند اما هنوز نتوانسته‌ایم در جذب گردشگر سلامت موفق باشیم و تا زمانی که زیرساخت‌های گردشگری در کشور فراهم نشود، رونق این صنعت امکان‌پذیر نخواهد بود.


وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای رونق توریسم سلامت در کشور تاکید کرد و افزود: با ورود بخش خصوصی به توریسم سلامت می‌توان از ظرفیت مغفول مانده در این صنعت استفاده کنیم.


قربانی با بیان اینکه توریسم سلامت موجب ارزآوری برای کشور می‌شود، گفت: با ارایه امکانات مناسب به توریسم سلامت و جلب اعتماد آنها می‌توان از این صنعت در راستای اشتغال‌زایی بهره برد.


وی با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت خدمات به گردشگران سلامت، ادامه داد: با توجه به جولان دلالان و ارایه خدمات نامطلوب در بخش هتلینگ، ترانسفر و لیدر در جذب توریست سلامت خیلی موفق نبوده‌ایم.


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از جولان دلالان در حوزه گردشگری سلامت، بیان کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از گردشگر سلامت در کشور به خوبی تامین نشده لذا اغلب گردشگران سلامت در کشور به دام دلالان سودجو می‌افتند که این دلالان با ارایه خدمات بی‌کیفیت، با اعتبار و آبروی کشور بازی می‌کنند. لذا با نظارت بیشتر، ارایه خدمات مطلوب رفاهی و ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها می‌توان دست دلالان را از این صنعت درآمدزا قطع کرد.


قربانی اضافه کرد: متاسفانه دلالان و واسطه‌ها با جولان دادن، سود اصلی از توریسم سلامت را به جیب زده و با تحمیل هزینه‌های غیرواقعی به بیماران خارجی، این صنعت را از سوددهی انداخته‌اند.


وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزارت بهداشت در خصوص توسعه توریسم سلامت، تصریح کرد: هرچند وزارت بهداشت در این خصوص اقدامات ارزنده و مثبتی داشته ولی کافی نبوده و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب زیرساخت‌های لازم فراهم شود.


نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه گردشگری سلامت از ظرفیت‌های مغفول مانده در کشور است، گفت: رونق گردشگری سلامت باعث درآمدزایی، اشتغال و ارزآوری برای کشور می‌شود.


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه گردشگری سلامت متولی خاصی ندارد، تاکید کرد: چون این صنعت متولی خاصی ندارد هر کدام از سازمان‌ها وظیفه خود را جداگانه انجام می‌دهند که همین امر موجب جولان دلالان در حوزه گردشگری سلامت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha