وزیر آموزش و پرورش به مناسبت اختتامیه چهارمین دوره جشنواره نوجوان سالم در پیامی عنوان کرد: نوجوانی، دوره طلایی زندگی است. دوره هویت جویی که با کسب دانش، آگاهی و مهارت برای برگزیدن سبک زندگی سالم و مراقبت از خود، زمینه دستیابی به شایستگی‌های پایه، مراتبی از کمال و حیات طیبه برای نوجوان فراهم می‌شود.

سلامت نیوز: وزیر آموزش و پرورش به مناسبت اختتامیه چهارمین دوره جشنواره نوجوان سالم در پیامی عنوان کرد: نوجوانی، دوره طلایی زندگی است. دوره هویت جویی که با کسب دانش، آگاهی و مهارت برای برگزیدن سبک زندگی سالم و مراقبت از خود، زمینه دستیابی به شایستگی‌های پایه، مراتبی از کمال و حیات طیبه برای نوجوان فراهم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، متن علی اصغر فانی خطاب به دانش آموزان کشور به مناسبت اختتامیه چهارمین دوره جشنواره نوجوان سالم  به شرح زیر است: «دانش‌آموزان گرامی؛ نوجوانی، دوره طلایی زندگی است. دوره هویت‌جویی که با کسب دانش، آگاهی و مهارت برای برگزیدن سبک زندگی سالم و مراقبت از خود، زمینه دستیابی به شایستگی‌های پایه، مراتبی از کمال و حیات طیبه برای نوجوان فراهم می‌شود.

به دلیل همین حساسیت و اهمیت است که نوجوانان باید مراقب خطراتی که آنان را تهدید می‌کند باشند و بدانند و آگاه باشند که با چه تهدیدها و خطرهایی روبه رو هستند؟ چه رفتارهایی ممکن است آن ها را با خطر روبه رو کند؟ چگونه باید از خود مراقبت کنند؟ کدام یک از شیوه‌های زندگی آنان، ممکن است موجب خطر برای آنان شود؟

فرزندان عزیزم آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، به ویژه اعتیاد، از جمله تهدیدها و مخاطراتی هستند که همه نوجوانان باید مراقب آنها باشند و مهارت‌ها و توانمندی‌های خود و دوستان و همسالان شان را برای مراقبت در برابر این خطرات افزایش دهند و برای این منظور، فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی، مانند جشنواره نوجوان سالم، فرصت و ظرفیتی است که می‌تواند زمینه آموزش و ترویج پیام‌های پیشگیری و خود مراقبتی در برابر رفتارهای پرخطر و ترویج شیوه‌های زندگی سالم باشد.

مراسم اختتامیه بخش کشوری چهارمین دوره جشنواره نوجوان سالم، فرصتی است که همه، نوجوانان، خانواده‌ها، رسانه‌ها و مسئولان، با یکدیگر پیمان ببندیم که با ترویج پیام‌های جشنواره در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ترویج شیوه‌های زندگی سالم، نهضتی فرهنگی برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و نیز مصونیت بخشی نسل آینده کشور در برابر آسیب‌های اجتماعی، راه‌اندازی کنیم.

برای شما فرزندان خوبم در این مبارزه بزرگ، آرزوی سلامت و پیروزی دارم».


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha