قائم مقام دبیر اجرایی دوازدهمین كنگره بین المللی بیهوشی مراقبت های ویژه و درد ایران، گفت: متاسفانه از نظر تجهیزات و فناوری های نوین بیهوشی، از دنیا عقب تر هستیم.

سلامت نیوز:قائم مقام دبیر اجرایی دوازدهمین كنگره بین المللی بیهوشی مراقبت های ویژه و درد ایران، گفت: متاسفانه از نظر تجهیزات و فناوری های نوین بیهوشی، از دنیا عقب تر هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دكتر داوود امی در آستانه برگزاری دوازدهمین كنگره بین المللی بیهوشی مراقبت های ویژه و درد ضمن بیان این مطلب افزود: ما از نظر تجهیزات و فناوری های نوین و آنچه كه در نظام آموزش پزشكی و نظام ارائه خدمات آی سی یو و بیهوشی در دنیا ارائه می شود عقب تر هستیم كه این شرایط باید هر چه سریعتر اصلاح شود.


وی گفت: درحال حاضر متخصصین بیهوشی ایرانی از نظر كیفیت درمان كه به مهارت های حرفه ای بستگی دارد بهترین و با كیفیت ترین خدمات را ارائه می دهند. این درحالی است كه متاسفانه نسبت به تجهیزات و فناوری روز دنیا عقب تر هستیم که این مشکلات باید هرچه زودتر برطرف شوند.
به گفته امی، در كنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت های ویژه ودرد به غیر از اساتید و متخصصین ایرانی و نخبگان داخلی این رشته ۳۰ نفر سخنران خارجی از كشورهای حوزه امریكای شمالی و اروپایی و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از متخصصین بیهوشی كشورو و چند صد پزشک از رشته های مختلف دیگر حضور دارند.


جایگاه پزشكان بیهوشی در كشور
وی با اشاره به اینكه در كشور حدود ۵ هزار نفر متخصص بیهوشی داریم كه حیاتی ترین و خطرناک ترین خدمات بالینی را ارائه می دهند، تاكید كرد: از طرفی دیگر مدیریت حدود ۴ میلیون عمل جراحی در سال و مراقبت و مدیریت بیماران در آی سی یو با حدود ۶ هزار تخت در این بخش ها بر عهده متخصصین بیهوشی است که بی تردید نقش بسیار ارزنده و خطیری تلقی می شود.


امی افزود: متخصصین بیهوشی حیاتی ترین خدمات را به بیماران ارئه می دهند، حال آنكه ذات بیهوشی خطرناک، استرس زا و یكی از خطیر ترین كارهای بالینی است كه پزشكان انجام می دهند .به همین خاطر در برخی مواقع قابل مقایسه با هیچ خدمتی در پزشكی نیست.
دوازدهمین كنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد ایران از ۳۱ شهریور تا سوم مهر ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha