سلامت نیوز:پزشکان عمومی از مهرماه امسال در مقطع تخصص برای رشته پزشک خانواده پذیرش می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری که امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: امسال رشته پزشک خانواده را در 3 دانشگاه برگزار می‌کنیم.

دکتر باقر لاریجانی ادامه داد: رشته پزشک خانواده را در سه دانشگاه در استان فارس و مازندران از مهر ماه شروع می‌کنیم که با دانشگاه‌های مورد نظر هماهنگی‌های لازم انجام شده و گروه های آموزشی تشکیل شده و جلساتی را با روسای دانشگاه‌ها و معاونین آموزشی برگزار کرده‌ است .

پذیرش در این دانشگاه‌ها از آبان و آذرماه امسال خواهد بود
معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: این رشته را با توجه به محدود بودن منابع در سه دانشگاه در کل کشور شروع و به مرور در کل کشور این رشته را گسترش می دهیم.

دکتر باقر لاریجانی ادامه داد: پزشکان عمومی با گذراندن پنجمین سال از دوره پزشک عمومی می توانند وارد دوره تخصص پزشک خانواده با مدت 3 و نیم سال بشوند و در این گروه شرکت کنند.
کسانی که در این دوره شرکت می‌کنند ضمن ارتقاء سطح علمی خود در پزشکی می توانند مهارت‌های خود را در جهت معالجه و مداوای بیماران در قالب طرح پزشک خانواده انجام وظیفه کنند.

دکتر باقر لاریجانی در خصوص تشکیل شورای عالی اخلاق حرفه‌ای در وزارت بهداشت گفت: شورای عالی اخلاق حرفه‌ای در وزارت بهداشت تشکیل شده است و برای دانشگاه‌ها که بتوانند در واحدهای درمانی و خدماتی خود، اخلاق حرفه‌ای ارتقا دهند دستورالعمل هایی را ابلاغ نموده است.

همچنین وی ادامه داد: این شورا در یک بازه زمانی فعال بوده است اما در طی دو سال اخیر فعالیتی نداشته است، در حال حاضر شورا دبیرخانه فعالی دارد و برنامه استراتژیک اخلاق پزشکی در این شورا درحال تشکیل است.

دکتر باقر لاریجانی در خصوص اعتراض به طرح شرایط سنی برای دوره تخصص گفت: شرایط سنی تخصص که بین 30 تا 40 سال تعیین شده بود، حداقل تا دو سال آینده تغییری نخواهد کرد و تغییراتی که مد نظر بوده اجرایی نخواهد شد.

دکتر لاریجانی در پایان افزود: ما با داشتن 180 هزار دانشجوی گروه پزشکی در کل کشور 30 درصد تولیدات کشور در حوزه پزشکی را در اختیار داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha