معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شركت توزیع نیروی برق شیراز گفت: علت بروز قطعی برق شامگاه شنبه 21 شهریور در بیمارستان شهید رجایی شیراز، اشكال فنی در شبكه داخلی این واحد درمانی بود و هیچ ارتباطی با شبكه برق شهری نداشت.

واکنش شركت توزیع نیروی برق شیراز به قطع برق بیمارستان رجایی

سلامت نیوز:معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ  شركت توزیع نیروی برق شیراز گفت: علت بروز قطعی برق شامگاه شنبه 21 شهریور در بیمارستان شهید رجایی شیراز، اشكال فنی در شبكه داخلی این واحد درمانی بود و هیچ ارتباطی با شبكه برق شهری نداشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی شركت توزیع نیروی برق شیراز، مهندس محمدرضا منصوری‌صبا با اشاره به درج اخباری در برخی پایگاه‌های خبری و نقل این خبر در بعضی جراید و رسانه‌های مكتوب، تاكید كرد: اولین گزارش قطع برق از بیمارستان رجایی شیراز ساعت 1 بامداد روز یكشنبه 22 شهریور به اتفاقات امور 5 شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام شده است.

وی با تصریح اینكه تا قبل از این ساعت هیچ مورد گزارشی در خصوص قطعی برق اعلام نشده است، گفت: بعد از مراجعه گروه اتفاقات، علت بی‌برقی، سوختن فیوز اصلی اعلام شد كه با تعویض آن مشكل مرتفع می‌شود اما ساعت 2 بامداد مجددا با مرکز فوریتهای برق (121) تماس گرفته شده بود كه بلافاصله تیم‌ اتفاقات به محل اعزام شدند.

معاون شركت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینكه در محدوده بیمارستان شهید رجایی، سه مركز درمانی دیگر نیز وجود دارد، گفت: هیچ یك از مراكز درمانی و بیمارستانی موجود در این مسیر، از جمله بیمارستان شهید چمران، با قطعی برق مواجه نبود و این نشان می‌دهد كه مشكل از شبكه اصلی نبوده است.
منصوری‌صبا تصریح كرد: علی‌رغم آنكه مشكل بی‌برقی بیمارستان رجایی، شبكه داخلی بود پس از دومین تماس به مرکز فوریتهای برق، با اعزام تیمهای عیب یابی، مدیر بحران و مدیر فوریتهای برق با ارائه كمك‌ها و مشاوره های فنی و مهندسی و همچنین کمکهای تجهیزاتی، درساعت 4 و 30 دقیقه بامداد، بیمارستان برقدار شد.

وی توضیح داد: علت بروز اختلال در سیستم برق‌رسانی بیمارستان رجایی، اتصال داخلی شبكه بود كه همین عامل موجب سوختن فیوز استوانه‌ای شده و علی‌رغم تعویض فیوز، همچنان مشكل تداوم پیدا می‌كند.

معاون شركت توزیع نیروی برق شیراز گفت: گروههای تخصصی اتفاقات برق، تیم عیب یابی، مدیر بحران و مدیر فوریتهای برق شیراز، با حضور به‌موقع و علی‌رغم آنكه ایراد از شبكه داخلی بیمارستان بوده است، تا زمان عیب‌یابی و رفع نقص و برقرار شدن جریان برق، در محل حضور داشتند.
منصوری‌صبا تصریح كرد: با توجه به دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، لازم است كه تمام مراكز و تاسیسات حساس مانند بیمارستان‌ها، به امكانات و تجهیزات كافی مجهز باشند تا بتوان با سرعت و دقت كافی مشكلات را مدیریت و برطرف كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha