سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 162266

با وجود فرارسیدن اول مهرماه و آغاز سال آبی جدید، تنها ۳۹ درصد مخازن کشور از آب پُر شده و حدود ۳۰ میلیاردمترمکعب مخزن ساخته شده خالی مانده است.

سلامت نیوز: با وجود فرارسیدن اول مهرماه و آغاز سال آبی جدید، تنها ۳۹ درصد مخازن کشور از آب پُر شده و حدود ۳۰ میلیاردمترمکعب مخزن ساخته شده خالی مانده است.
حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در پایان هفته چهارم شهریور ماه، ۱۹ میلیارد و ۲۳۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل ۷.۹ درصد كاهش نشان می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، هم‌اکنون مجموع ظرفیت مخازن سدهای كشور ۴۹.۱ میلیارد مترمكعب گزارش شده که ۳۹ درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پُر بوده است. حجم كنونی آب موجود در مخازن سدهای کشور در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۷.۹ درصد كاهش یافته است.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمكعب گزارش شده بود. براساس این گزارش، حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۳) تا پایان هفته گذشته با ۱۲ درصد كاهش در مقایسه با سال آبی گذشته به ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۳۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود. همچنین حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تاكنون، ۲۹ میلیارد و ۲۷۰ میلیون مترمکعب گزارش شده؛ در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، به میزان ۳۰ میلیارد و ۴۶۰ میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای كشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، ۳.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha