سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 162295

یک کارشناس طب سنتی گفت: مویز در وزن گیری جنین مؤثر است چرا که ارزش غذایی بالایی دارد و طبیعت آن گرم و تر است. مویز؛ مقوی رحم است و با مصرف مویز زنان باردار جنین خود را از سقط حفظ می‌کنند.

زنان باردار مویز بخورند

سلامت نیوز:یک کارشناس طب سنتی گفت: مویز در وزن گیری جنین مؤثر است چرا که ارزش غذایی بالایی دارد و طبیعت آن گرم و تر است. مویز؛ مقوی رحم است و با مصرف مویز زنان باردار جنین خود را از سقط حفظ می‌کنند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, سیدجواد علوی کارشناس طب سنتی اظهار داشت: مویز انگور رسیده‌ای است که روی بوته و با روش سنتی خشک شده باشد. بسته به نوع انگور خواص مویز متفاوت است.به گفته وی مویز در وزن گیری جنین موثر است چرا که ارزش غذایی بالایی دارد و طبیعت آن گرم و تر است. مویز؛ مقوی رحم است و با مصرف مویز زنان باردار جنین خود را از سقط حفظ می‌کنند.

مویز برای رفع ضعف معده و بهبود هضم غذای زنان باردار مؤثر استاین کارشناس طب سنتی افزود: مویز مقوی کبد است و موجب تقویت معده و افزایش قدرت هاضمه زنان باردار می‌شود چرا که ضعف معده و ضعف هضم از مشکلات شایع زنان باردار محسوب می‌شود.

علوی گفت: خوردن مویز در وعده صبحانه برای درمان انواع بیماری‌های عفونی مانند عفونت گوش, عفونت دندان و ... مفید است.

وی ادامه داد: مشکلات عفونت دندان در دوران بارداری از مشکلات شایع زنان باردار است و زنان به دلیل منع مصرف دارو دچار مشکل خواهند شد که مصرف مویز در وعده صبحانه می‌تواند مانع بروز عفونت دندان شود.

این کارشناس طب سنتی افزود: مویز دارای اثرات ضد درد, ضد باکتری و تقویت کننده سیستم ایمنی است. مویز ملین است و باعث پاکسازی روده و معده می‌شود؛ مویز تقویت کننده معده است.مویز ملین است و معده و روده‌ها را پاک می‌کند

علوی بیان داشت: مویز مواد نامناسب و غلیظ را آماده دفع کرده و از بدن خارج می‌کند چرا که با پاکسازی خون به سلامت جنین کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: مویز تولید کننده خون صالح و هضم کننده غذاست؛ جنین از خون صالحی که غذای خوب هضم شده تولید می‌شود, تغذیه می‌کند. مویز مقوی اعصاب و قلب مادر و جنین استمویز گرم کننده بدن است.

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: بهترین مویز نوع چاق, پر گوشت, شیرین و بی دانه است و بدترین آن مویز با دانه و کم گوشت است. مویز گرم کننده تمام بدن و خوردن آن در فصول سرد بسیار مناسب است.علوی خاطرنشان کرد: خیساندن مویز دز آب گرم و مصرف آن بسیار خونساز و تقویت کننده بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha