یک مقام مسئول در وزارت کار گفت: سالیانه ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار کارگر در سراسر جهان بر اثر حوادث و بیماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

سلامت نیوز:یک مقام مسئول در وزارت کار گفت: سالیانه ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار کارگر در سراسر جهان بر اثر حوادث و بیماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز، مهر نوشت: علی مظفری گفت: سازمان جهانی کار در طول مدت فعالیت خود ۳۹۹ سند اداری شامل ۲۰۴ توصیه نامه، ۱۸۹ مقاوله­ نامه و ۶ توافق­نامه را تدوین و مصوب نموده که حدود نیمی از آن با موضوعات ایمنی و بهداشت کار مرتبط است.

سرپرست مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی وزارت کار اظهارداشت: طبق اعلام این سازمان، میزان تلفات جانی ناشی از حوادث و بیماری­ های شغلی در جهان حدود ۲ میلیون و ۳۴۰ هزارنفر در سال است که از این تعداد ۳۱۷ هزارنفر در اثر حوادث ناشی کار و بیش از دو میلیون نفر نیز به دلیل انواع بیماری ­های شغلی جان خود را از دست می دهند.

مظفری ادامه داد: این آمار برابر با مرگ روزانه ۶ هزار و ۴۰۰ کارگر در سراسر جهان است. بر مبنای مطالعات، میزان مرگ و میر ناشی از بیماری­ های شغلی حدود ۶ برابر حوادث مستقیم کاری برآورد می­­­ شود. نتایج آخرین مطالعات مشترک سازمان بین­ المللی کار و سازمان بهداشت جهانی، زیان­ های ناشی از بیماری ­ها و حوادث شغلی در کشورهای صنعتی جهان را بین ۵ تا ۷ درصد تولید ناخالص داخلی آن کشورها برآورد می ­کند.

وی ادامه داد: تحقیقات آژانس ایمنی و بهداشت کار اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ نشان می­ دهد، خسارات ناشی از حوادث و بیماری­ های ناشی از کار در کشورهای عضو این اتحادیه برای نروژ حدود ۶ درصد، فنلاند ۴ درصد، سوئد ۸.۳ درصد، ایتالیا ۲.۳ درصد و دانمارک ۷.۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشورها است.

این مقام مسئول در وزارت کار تاکید کرد: بیماری ­های سرطانی و خونی ناشی از کار به ترتیب با میزان ۳۲ و ۲۳ درصد از مهم ترین علل مرگ و میر نیروی انسانی در جهان به شمار می­ روند. حداقل نرخ هر واحد سرمایه­ گذاری در زمینه اقدامات پیشگیرانه ایمنی و بهداشت کار در بنگاه­ های اقتصادی می­ تواند ۵۰۰ درصد در سال بازگشت سرمایه در پی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha