مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح ضرورت تعریف واحدهای تجهیزات و ملزومات پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و با بیان اینکه این اقدام در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، گفت: متاسفانه روند انجام این کار کند پیش می‌رود.

سلامت نیوز:مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح ضرورت تعریف واحدهای تجهیزات و ملزومات پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و با بیان اینکه این اقدام در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، گفت: متاسفانه روند انجام این کار کند پیش می‌رود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر سید حسین صفوی در تشریح ضرورت تعریف حوزه تجهیزات پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت:حوزه تجهیزات پزشکی از دو جنبه باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی تقویت شود؛ دانشگاه‌های علوم پزشکی مراکز آموزشی و درمانی زیادی دارند که تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در آنها نصب شده و ملزومات پزشکی مصرفی نیز در آنها استفاده می‌شود. بنابراین برای مدیریت، خرید، مصرف، نگهداشت و حفظ تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای که در کشور وجود دارد باید مدیریت تجهیزات پزشکی پیاده شود. برای انجام این کار نیز باید واحد‌هایی در دانشگاه‌ها و مراکز درمانی وجود داشته باشد که این مسوولیت مهم و خطیر را انجام دهد.


صفوی جنبه دوم این موضوع را وسیع و گسترده بودن بازار تجهیزات پزشکی عنوان کرد و گفت: ما با بازار گسترده‌ای در تولید و هم در توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی مواجه هستیم. بنابراین وظیفه حاکمیتی کنترل بازار، نظارت بر نحوه توزیع، بازدید واحدهای تولیدی و ارتقاء استاندارد آنها را باید واحد‌های تجهیزات پزشکی که در دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند، بر عهده گرفته و این کار را انجام دهند. بنابراین از این دو دیدگاه لازم است ساختار مناسبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی برای حوزه تجهیزات پزشکی و متناسب با وظایفی که دارد، تجهیز و ایجاد شود.


وی با بیان اینکه سال‌ها است که این موضوع انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر بعضی از دانشگاه‌ها واحدهای ستادی قوی در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی دارند و برخی هم اینطور نیستند. البته این اقدامی است که در دستور کار وزارت بهداشت است. نمی‌گویم این کار با سرعت جلو می‌رود، چراکه متاسفانه روند آن کند است اما اکنون ضرورت آن احساس شده و وزارت بهداشت با توجه به محدودیت‌ها از نظر بکارگیری پرسنل و توسعه ساختارها، در حد توان سعی می‌کند این واحدها را توسعه داده و ایجاد کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha