یک عضو هیات علمی بخش مسمومین بیمارستان بهارلو، عنوان کرد: حشیش، ماری جوآنا و آمفتامین موادی هستند که در قلیان شناسایی شده‌اند و موجب مسمومیت برخی افراد و بستری شدن آنها در بیمارستان بهارلو شده است.

سلامت نیوز:یک عضو هیات علمی بخش مسمومین بیمارستان بهارلو، عنوان کرد: حشیش، ماری جوآنا و آمفتامین موادی هستند که در قلیان شناسایی شده‌اند و موجب مسمومیت برخی افراد و بستری شدن آنها در بیمارستان بهارلو شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا دکتر بهنام بهنوش در نشست خبری که به مناسبت جمع‌آوری قلیان در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: ما در بیمارستان بهارلو چندین مورد داشتیم که به دلیل مصرف قلیان مراجعه کرده بودند و دارای علائم غیرطبیعی بودند. در بررسی‌هایی که انجام شده در چندین مورد مسمومیت با حشیش، ماری جوآنا و آمفتامین گزارش شده بود که در برخی موارد علائم ناشی از مصرف مواد محرک را نیز داشتند و برخی هیچ علائمی نداشتند اما علائم دیگری مانند افزایش فشار خون، ضربان قلب، گشاد شدن مردمک‌ها و حتی یک مورد افزایش دمای بدن هم گزارش شده است.

این علائمی است که در مسمومیت با مواد روان گردان دیده می‌شود که شایع‌ترین مواد مخدر در کشور ما آمفتامین و متا آمفتامین است و در کشورهای غربی کوکائین است که در کشور ما کم‌تر دیده می‌شود.این عضو هیات علمی بخش مسمومین بیمارستان بهارلو، افزود: در رابطه با مصرف مواد حشیش و ماری جوآنا علائم هذیان و توهم نیز دیده شد.

البته اضافه شدن این مواد به قدری نیست که مسمومیت‌زا باشد اما در این موارد دیده شده که فرد به مدت طولانی مصرف داشته است.

به گفته وی؛ این مواد را به قدری در توتون ها می‌افزایند که موجب جذاب شدن برای فرد و تکرار مصرف شود.این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در بسیاری از موارد برای اینکه وزن مواد مخدر بیشتر دیده شود به آن جیوه و سرب اضافه می‌کنند که متاسفانه این موضوع منجر به مسمومیت با سرب در چند نفر شده است که زمانی که منشا آلودگی بررسی کردیم متوجه شدیم فرد از نظر کاری و غذایی هیچ مشکلی نداشته و همه از معتادانی بودند که از فرد خاصی مواد تهیه کرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha