بسیارى از مواد شیمیایى موجود در منزل شما، براى كودكتان ضرر دارد. محققان پزشكى هشدار داده‌اند كه محیط آشپزخانه‌هاى امروزى بینایى كودكان را تهدید مى‌كند. مایع‌هاى ظرفشویى و لباسشویى خوش رنگ، از نظر كودكان به جذابى آبنبات یا اسباب بازى هستند.

سلامت نیوز: بسیارى از مواد شیمیایى موجود در منزل شما، براى كودكتان ضرر دارد. محققان پزشكى هشدار داده‌اند كه محیط آشپزخانه‌هاى امروزى بینایى كودكان را تهدید مى‌كند. مایع‌هاى ظرفشویى و لباسشویى خوش رنگ، از نظر كودكان به جذابى آبنبات یا اسباب بازى هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، اگر كودكان با این مواد بازى كنند، ممكن است بخواهند ظرف مایع را گاز بگیرند یا فشار دهند در نتیجه مواد شوینده به داخل دهان و چشم و بینى آنها مى‌رود. براساس تحقیقى كه در مجله انجمن آمریكایى طب اطفال، به انتشار رسید، این مواد باید از دسترس كودكان دور بمانند زیرا مى‌توانند باعث كورى آنها شوند.

به طور كلى مواد شوینده داراى مواد شیمیایى فعالى هستند كه به صورت سطحى واكنش مى‌دهند. این مواد در مایع ظرفشویى بیش از هر مایع دیگرى وجود دارد. درنتیجه این مواد با بافت‌هاى مخاطى بدن بیشتر واكنش مى‌‌دهند و میزان تخریب بافت‌هاى اصلى را افزایش مى‌دهند.

عضوى مانند چشم یا دهان، به شدت آسیب مى‌بیند. به طور معمول، كارخانه‌ها موظف هستند علایم هشدار دهنده را بر روى قوطى‌ها چاپ كنند، اما هنوز هم برخى مواد هستند كه بدون هیچ نظارت و ماركى ساخته و فروخته مى‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha