رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت از عضویت این وزارتخانه در کمیته اصلی نظام نامه برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: در این بخش باید بتوانیم نظام تامین مالی را با مشارکت همه بخش های مالی و مردمی در خدمت سلامت جامعه قرار دهیم.

سلامت نیوز: رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت از عضویت این وزارتخانه در کمیته اصلی نظام نامه برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: در این بخش باید بتوانیم نظام تامین مالی را با مشارکت همه بخش های مالی و مردمی در خدمت سلامت جامعه قرار دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محمد حسین سالاریان زاده با بیان اینکه سال گذشته نظام نامه برنامه ششم توسعه از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با امضای دکتر نوبخت به دستگاه ها ابلاغ شد، گفت: بر اساس این نظام نامه، سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه توسط مقام معظم رهبری ابلاغ می شود که در تابستان امسال این سیاستها ابلاغ و بلافاصله در کمیته های کاری در سازمان مدیریت تشکیل شد.


وی چارچوب نظام نامه را برنامه ریزی برای تحقق اهداف سند چشم انداز و استراتژی نوآوری با نگاه به آینده اعلام کرد و افزود: بر این مبنا برنامه ها در دو قسمت بخشی و فرابخشی با کلید واژه اصلی مشارکت همه جانبه و همکاری های بین بخشی که شعار سازمان جهانی بهداشت در 30 سال اخیر است، تدوین شد.


سالاریان زاده ادامه داد: این برنامه در حوزه سلامت در قالب 9 سوال کلیدی شامل تبیین وضع موجود، مهمترین چالش های بخش طی دهه اول، شناسایی مهمترین فرصت ها و ظرفیتها، مهمترین استراتژی اصلی و محوری با توجه به اسناد بالا دستی،مهمترین آثار خروجی و پیامدها، الزامات تحقق استراتژی، مهمترین رویکردهای برنامه ششم، نحوه تامین و تجهیز منابع مورد نیاز و محور های کلیدی بخش سلامت مد نظر است.


رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت با اشاره به عضویت وزارت بهداشت در کمیته اصلی نظام نامه برنامه ششم توسعه افزود: سه سیاست از سیاستهای حوزه اجتماعی ناظر بر حوزه سلامت است که با توجه به اینکه رویکرد نظام برنامه ششم مبتنی بر مشارکت همه جانبه با نگاه به آینده است و همکاری بین بخشی و مشارکت مردمی را به صورت جدی مدنظر قرار می دهد، سیاستهای مرتبط با حوزه سلامت نیز در راستای همین موضوع است.


سالاریان زاده گفت: به این معنی که بتوانیم نظام تامین مالی را با مشارکت همه بخش های مالی و مردمی در خدمت سلامت جامعه قرار داده و ارائه خدمات را در فضایی رقابتی توسط همه گروه ها ایجاد کنیم.


وی با بیان اینکه اجرای اهداف این برنامه نیازمند برنامه ریزی براساس دستورالعمل ها و شیوه نامه هایی است و طی سال گذشته و امسال دانشگاه های علوم پزشکی با موضوع برنامه ریزی فرم ها و دستور العمل ها کاملا اشنا شده و آن را اجرا کردند، خاطر نشان کرد: با نصب سامانه برنامه ریزی طی روزهای گذشته در سامانه وزارت بهداشت و ورود اطلاعات مورد نیاز در این سامانه، زیر ساخت های لازم برای ایجاد آمادگی و اجرای نظام نامه فراهم شده است.


رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد از ابتدای سال اینده مطابق با نظام نامه سازمان مدیریتف برنامه ششم توسعه در این وزارتخانه و دانشگاه های علوم پزشکی عملیاتی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha