مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از اجرایی شدن تعرفه‌گذاری ۱۴ خدمت انتقال خون در کشور از ابتدای آبان‌ماه خبر داد.

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از اجرایی شدن تعرفه‌گذاری ۱۴ خدمت انتقال خون در کشور از ابتدای آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی اکبر پورفتح‌الله اظهار داشت: مدیریت مصرف خون زمانی انجام می‌شود که چرخه انتقال خون اقتصادی شده باشد و هنگامی که خون را رایگان در اختیار قرار می‌دهیم، فرآورده‌های جایگزین خونی استفاده نشده و وارد بازار هم نمی‌شود.


وی افزود: جهت استفاده از فرآورده‌های جایگزین خونی اقدامات خوبی انجام گرفته و در این زمینه هیأت دولت تعرفه‌ها را در 14 خدمت انتقال خون مشخص کرد ولی در این زمینه مشکلی با بیمه‌ها داشتیم که با عنایت ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مسئله برطرف شد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از اجرایی شدن تعرفه انتقال خون از اول آبان ماه خبر داد و گفت: ابلاغیه این تعرفه‌ها اعلام شده و این مسئله در تمام کشور انجام می‌شود.


پورفتح‌الله ضمن تبریک به بیمه‌ها در حوزه تعرفه‌گذاری انتقال خون گفت: تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون خلق ثروت به شمار رفته و امکان استفاده از جانشین‌های بی‌خطر خونی را فراهم می‌کند.


وی با بیان اینکه ما برای پلاسما جانشین خوبی داریم ولی به دلیل اینکه رایگان استفاده می‌شود، این جانشین مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد همچنین با تعرفه‌گذاری روش‌های دیگر مصرف مانند انتقال خون خودی، جمع‌آوری خون حین عمل برای استفاده خود بیمار و استفاده از دستگاه‌هایی که سیستم انعقادی بیمار را حین عمل مانیتور می‌کند، مورد توجه قرار می‌گیرد.


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه پیش از این خدمات انتقال خون رایگان بود و بیمارستان‌ها در این زمینه سرمایه‌گذاری نمی‌کردند، خاطر نشان کرد: اگر بیمارستان‌ها هوشمندانه وارد مدیریت مصرف خون شوند دستاوردهایی در این زمینه برای بیماران ایجاد شده و ضمن کاهش مصرف بی‌رویه خون، خلق ثروت نیز انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha