معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: طی سفری که به استان هرمزگان داریم به طور جدی به بحث بازماندگان از تحصیل توجه خواهیم کرد و از تمامی ظرفیت ها برای کاهش تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل استفاده می کنیم.

سلامت نیوز:معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: طی سفری که به استان هرمزگان داریم به طور جدی به بحث بازماندگان از تحصیل توجه خواهیم کرد و از تمامی ظرفیت ها برای کاهش تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل استفاده می کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با حضور دکتر واعظ مهدوی، معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مهندس دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، دریانورد معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری هرمزگان، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان و مسوولان اجرایی شهرستان رودان، نشست شورای آموزش و پرورش در این شهرستان برگزار شد که دکتر محمد رضا واعظ مهدوی گفت: همه ما باید با احساس مسوولیت کارها را انجام دهیم و به استانهای محروم کشور توجه ویژه و جدی داشته باشیم.


وی تصریح کرد: استان هرمزگان در بحث دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل جزو سه استان اول کشور است و باید تلاش کنیم که تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این استان کاهش یابد.


معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به اینکه مردودی دانش آموزان دوره ابتدایی برای ما فاجعه خواهد بود گفت: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که در پایه اول مردودی و یا بازمانده از تحصیل نداشته باشیم و کیفیت و امکانات را افزایش دهیم تا تمامی فرزندان این مملکت بتوانند درس بخوانند و برای آینده کشور تاثیرگذار باشند.


دکتر واعظ مهدوی با اشاره به بحث سوءتغذیه دانش آموزان در هرمزگان افزود: استان هرمزگان در بحث امنیت غذایی و سوءتغذیه از استانهای نا‌امن کشور می باشد و شهرستانهای این استان از نظر امنیت غذایی شاخص‌های پایینی دارند.
وی تصریح کرد: باید به شاخص های برتر کشورهای توسعه یافته در بحث امنیت غذایی برسیم و در کشور ما دانش آموزان با کاهش قد و کوتاه قدی، بیماری های غذایی و گوارشی و سوءتغذیه مواجه نشوند.


معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دوره جوانی را دوره مهم و تاثیرگذاری در زندگی افراد جامعه عنوان کرد و گفت: دوره جوانی و نوجوانی دوره رشد و شکل گیری شخصیت دانش آموزان می باشد و باید شرایطی مهیا شود تا دانش آموزان با روحیه مناسب و بالا شخصیت خود را به خوبی شکل دهند.
واعظ مهدوی افزود: اگر روحیه نشاط و شادابی در بین دانش آموزان ایجاد شود نسل آینده کشور را بیمه خواهیم کرد و انسان هایی با اعتماد به نفس بالا و آینده نگر را تربیت می‌کنیم.


مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان نیز در این نشست به مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش شهرستان رودان اشاره کرد و گفت: وجود مدارس تخریبی و با قدمت بالا، کمبود وسایل سرمایشی، کمبود ولتاژ برق در مدارس و کمبود منابع مالی از جمله مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش شهرستان رودان است.
احمد رحیمی پور افزود: در شهرستان رودان 18 مدرسه با قدمت بالای 35 سال وجود دارد که نیاز به نوسازی و بازسازی این مدارس می باشد.
وی تصریح کرد: در بحث منابع مالی نیز با مشکلات زیادی رو به رو هستیم و آموزش و پرورش شهرستان تاکنون بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال بدهی دارد که توان پرداخت آن را ندارد.


مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان به تعداد مدارس دوره ابتدایی شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در شهرستان رودان تعداد 106 مدرسه ابتدایی، 4 مدرسه استثنایی، 5 مدرسه هیئت امنایی، 2 مدرسه شاهد و یک مدرسه خاص و قرآنی و همچنین 29 مدرسه چند پایه وجود دارد.


رحیمی پور افزود: در مجموع تعداد 11 هزار دانش آموز دوره ابتدایی در 527 کلاس درس مشغول به تحصیل می باشند.


وی با اشاره به دانش آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان رودان تصریح کرد: در شهرستان رودان تعداد 135 نفر از دانش آموزان به دلایل مختلفی ترک تحصیل کرده‌اند که با تلاش و پیگیری 75 نفر از آنها در بخش ها و روستاها به مدارس بازگشتند.


مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان خاطر نشان کرد: به دلیل مهاجر پذیر بودن و یا مهاجرت فصلی تعداد دانش آموزان در برخی مناطق شهرستان کاهش می یابد و یا از شهرستانهای مجاور به شهرستان رودان مراجعه می کنند و پس از یک سال به شهر خود باز می گردند و این امر تعداد دانش آموزان را کاهش می دهد.


گفتنی است؛ در این نشست مدیران مدارس ابتدایی مشکلات خود را با دکتر واعظ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و مهندس دیمه ور، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha