رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران با اشاره به اینکه در برخی استانها تعداد متخصص از پزشک عمومی بیشتر شده است، گفت: تحول اساسی در حوزه سلامت بدون رعایت ریفرم ساختاری (پزشک خانواده) بی‌معنی است.

سلامت نیوز:رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران با اشاره به اینکه در برخی استانها تعداد متخصص از پزشک عمومی بیشتر شده است، گفت: تحول اساسی در حوزه سلامت بدون رعایت ریفرم ساختاری (پزشک خانواده) بی‌معنی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، عباس کامیابی در نشست خبری همایش علمی انجمن پزشکان عمومی ایران درباره وضعیت طرح تحول سلامت و پزشک خانواده در کشور اظهار داشت:  هیچ انجمنی در طرح تحول سلامت دخیل نبود و در شروع نیز نخست به بحث درمان پرداخته شد زیرا در زمان شروع دولت یازدهم حوزه درمان بحرانی بود و حال با ورود به عرصه‌های آموزش، بهداشت و موارد دیگر در طرح تحول سلامت هستیم.


وی ادامه داد: انجمن پزشکان عمومی طی جلساتی نقاط ضعف طرح تحول سلامت را اعلام کرد البته اگر بخواهیم بگویم هیچ  تحولی در طرح سلامت رخ نداده است بی‌انصافی است ولی هر تحولی باید براساس ریفرم صورت پذیرد.


کامیابی در توضیح بیشتر عنوان کرد: آنچه برای جامعه پزشکان عمومی اهمیت دارد تحول در ساختار سلامت کشور از طریق نظام ارجاع و توسعه برنامه پزشک خانواده است بنابر این تحول اساسی در حوزه سلامت بدون این ریفرم ساختاری بی‌معنی است و در آن زمان امکان نقش‌آفرینی نیست پزشکان عمومی به گونه‌ای اصیل و مرسوم در دنیا محقق می‌شوند.


رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران خاطرنشان کرد: بنابر این پزشکان عمومی را می‌توان در قالب دوره‌های پودمانی به سمت آموزش پزشک خانواده پیش برد. زیرا باید  میزان برابری پزشکی عمومی و متخصص را در نظر داشت کما اینکه شاهدیم در برخی استانها تعداد متخصصانشان از تعداد پزشکان عمومی آن استان فزونی پیدا کرده است. بنابر این اینگونه همایش‌های علمی درصدد آن است تا اعلام کنیم که انجمن پزشکان عمومی می‌تواند در سیاستگذاری در حوزه سلامت مشاوره و طرح‌هایی ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha