رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اینکه آیا رسانه‌ها می‌توانند باعث سلامتی ذهن و جسم افراد شوند پاسخ داد.

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اینکه آیا رسانه‌ها می‌توانند باعث سلامتی ذهن و جسم افراد شوند پاسخ داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، محققان و صاحب‌نظران عرصه سلامت معتقدند هر چه قدر افراد اطلاعات بیشتری در عرصه سلامت داشته باشند متعاقباً بدنی سالم‌تر هم خواهند داشت و یا حداقل زودتر از بیماری خود مطلع می‌شوند و می‌توانند در مراحل اولیه بیماری خود را درمان کنند.


در این رابطه دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مسلماً جامعه هر چه به سمت مطالعه و ارتباط بیشتری با رسانه‌ها داشته باشد به وظایف خود برای رعایت موارد ایمنی و سلامت حور آشناتر می‌شود و همچنین مسلط به حقوق خود از حاکمیت نیز خواهد شد.


پیوندی با تصدیق این مسئله که هر چه افراد اطلاعات بیشتری از حوزه‌های بیماری و سلامت داشته باشد به نوعی 50 درصد در درمان بیماری‌ها پیش خواهند بود، ادامه داد: مسلماً این اطلاعات افراد می‌تواند نقش مهمی در درمان و همچنین و مهمتر در پیشگیری داشته باشد و در نهایت بتوانند به دیگران نیز کمک کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: بنابراین هر چه اطلاعات افراد جامعه در عرصه سلامت بیشتر شود از آن طرف بیماری کمتری هم شاهد خواهیم بود براین‌اساس در اینجا نقش رسانه‌های حوزه سلامت پُر رنگ‌تر خواهد شد تا با آگاهی صحیح و علمی به مردم به نوعی بار هزینه‌های نظام سلامت کشور نیز کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha