نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،‌ با انتقاد از غیرواقعی بودن آمار عفونت‌های بیمارستانی در کشور،‌ تصریح کرد: میزان عفونت‌های بیمارستانی از آمارهای ارائه شده فراتر است.

سلامت نیوز: نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،‌ با انتقاد از غیرواقعی بودن آمار عفونت‌های بیمارستانی در کشور،‌ تصریح کرد: میزان عفونت‌های بیمارستانی از آمارهای ارائه شده فراتر است.

به گزارش سلامت نیوز،عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خانه ملت، بر ضرورت ارائه آمار واقعی از عفونت‌های بیمارستانی در کشور تاکید کرد وافزود: با ثبت و گزارش واقعی عفونت‌های بیمارستانی می‌توان عفونت‌ها را به میزان چشمگیری کاهش داد.

 

ارائه آمار واقعی عفونت‌های بیمارستانی به کنترل عفونت‌ها می‌انجامد

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی،‌ با تاکید بر اینکه ارائه آمار واقعی عفونت‌های بیمارستانی به کنترل آن می‌انجامد،‌ ادامه داد: عدم گزارش خطاهای پزشکی و عفونت های بیمارستانی ضعف حوزه سلامت است چرا که  با گزارش میزان عفونت‌ها می توان به علت و چرایی مشکلات پی برد و آنها را کنترل کرد.

 

ضروت فعال کردن کمیته کنترل عفونت بیمارستانی در مراکز درمانی

رستمیان بر ضرورت فعال کردن کمیته کنترل عفونت بیمارستانی در مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: با فعال کردن کمیته های کنترل عفونت بیمارستانی که در همه مراکز درمانی وجود دارد می توان عفونت ها را کاهش داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه تشدید عفونت‌های بیمارستانی هزینه‌های سنگینی را متوجه نظام سلامت می‌کند، ادامه داد: با رعایت مراقبت و مهارت‌های فردی می توان به کاهش میزان عفونت‌های بیمارستانی کمک و خسارت‌های ناشی از عفونت ها را کاهش داد.

نائب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان در مجلس نهم، با انتقاد از غیرواقعی بودن آمار عفونت‌های بیمارستانی در کشور،‌ تصریح کرد: میزان عفونت های بیمارستانی از آمارهای ارائه شده توسط مسئولان ذی ربط فراتر است.

رستمیان، یادآور شد: مرگ های ناشی از عفونت‌های بیمارستانی اصولا ناشی از عدم کنترل و پیشگیری از عفونت‌ها است که به دلایلی مانند رعایت نکردن بهداشت فردی در بیمارستان از سوی پرسنل و همراهان بیمار، انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر، استفاده زیاد از آنتی بیوتیک‌ها، عفونت دستگاه ادراری در پی سوندگذاری در مثانه وسایر اقدامات اورولوژیک پدید می آیند.

 

اکثر عفونت های بیمارستانی قابل پیشگیری است

وی اکثر عفونت‌های بیمارستای را قابل پیشگیری خواند وافزود: ضروری است در مراکز درمانی، ‌ پزشکان، پرسنل و همراه بیمار قبل از انجام هر کاری دست های خود را با دقت کامل بشویند و همچنین مسئولان ذی ربط عفونت های بیمارستانی را به دقت شناسایی و تمهیدات لازم را برای کنترل و پیشگیری اتخاذ نمایند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  فرسودگی بیمارستان ها و تجهیزات پزشکی را در تشدید عفونت ها موثر خواند و بر ضرورت جایگزینی تجهیزات جدید تاکید کرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، حضور همراهان بیمار را در تشدید عفونت های بیمارستانی موثر خواند وگفت: برای کنترل عفونت در مراکز درمانی باید آموزش‌های لازم به بیماران و همراهان آنها داده شود تا ناآگاهانه عفونت‌ها را تشدید نکنند.

 

در خصوص آمارهای عفونت های بیمارستانی باید پنهان کاری را کنار گذاشت

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در خصوص آمارهای عفونت های بیمارستانی باید پنهان کاری را کنار گذاشت، یادآور شد: در راستای کاهش و کنترل عفونت‌های بیمارستانی لازم است آمارهای اعلام شده بسیار دقیق باشد تا بتوان چگونگی تشدید آنها را بررسی،‌  شناسایی و برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha