طرح نظام سلامت در واحد علوم پزشکیرئیس انجمن علمی مامایی کشور گفت: تربیت ماماهای دلسوز و کارآفرین از مهمترین اهداف آموزش عالی است که دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است در این زمینه گام‌های برجسته‌ای بردارد.

سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی مامایی کشور گفت: تربیت ماماهای دلسوز و کارآفرین از مهمترین اهداف آموزش عالی است که دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است در این زمینه گام‌های برجسته‌ای بردارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر ناهید خداکرمی در نخستین سمینار آموزشی «بررسی نقش ماما در طرح تحول نظام سلامت » که در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با حضور هیات رئیسه دانشکده پرستاری و مامائی و جمعی از اعضای هیات علمی و استادان گروه مامایی و دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف رشته مامائی در سالن شهید احدی این واحد دانشگاهی برگزار شد، با بیان اینکه مامایی آکادمیک در ایران قدمتی بیش از یک قرن دارد، اظهار تاسف کرد که امروزه از هر 2 کودکی که در ایران متولد می شود یکی از آنها در اتاق عمل و معمولا قبل از موعد به دنیا می آید که این دخالت در نظام آفرینش گاه بخشودنی نیست.

رئیس انجمن علمی و مامایی کشور با توجه به مشکلات و بیماری‌هائی که با استفاده از روش سزارین برای نوزادان حاصل می‌شود، گفت: اکثر تحقیقات جامع و مطالعات کاربردی در دنیا موید این نکته است، کودکانی که حاصل تولد سزارین هستند بیش از سایر نوزادان با مشکلات آسم، بیش فعالی، اوتیسم، دیابت و... مواجه می شوند که نیاز است دانشجویان عزیز در این زمینه تحقیقات گسترده‌تری به انجام رسانند.

وی افزود: بر اساس طرح تحول نظام سلامت و با توجه به سیاست افزایش جمعیت در ایران و کاهش آمار سزارین پیش بینی می‌شود که در آینده نزدیک با کمبود نیروی مامایی مواجه شویم بنابراین تربیت ماماهای دلسوز و کارآفرین از مهمترین اهداف آموزش عالی است که دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است در این زمینه گام‌های برجسته‌ای بردارد.

رئیس انجمن علمی و مامایی کشور درباره امکان ادامه تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلی بالاتر گفت: از آنجا که ماماها مسئول تامین سلامت زنان به عنوان محور خانواده سالم هستند در راستای دسترسی بهتر به این هدف امکان ادامه تحصیل در 5 رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری تخصصی در ایران وجود دارد.سمینار آموزشی « بررسی نقش ماما در طرح تحول نظام سلامت» به همت معاونت پژوهشی دانشکده پرستاری و مامائی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران روز یکشنبه 24 آبانماه در سالن شهید احدی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha