در هنگام بروز آنفلوانزا بدن شما به کالری بیشتری نیاز دارد چون هر چه درجه حرارت بدن بالاتر می‌رود، سوخت و ساز بدن نیز افزایش می‌یابد.

بهترین و بدترین مواد غذایی، زمانی که به آنفلوآنزا مبتلا شده‌اید

سلامت نیوز: در هنگام بروز آنفلوانزا بدن شما به کالری بیشتری نیاز دارد چون هر چه درجه حرارت بدن بالاتر می‌رود، سوخت و ساز بدن نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، داشتن برنامه غذایی نامناسب در طول دوره این بیماری استعداد ابتلا به آنفلوآنزا را تشدید می‌کند و طول مدت بیماری را نیز طولانی می‌نماید.بهترین راه برای جلوگیری از این روند، ترکیب یک رژیم غذایی مناسب است.

به گزارش msn، سوپ و غذاهای آبکی دیگر بخصوص زمانی که با مرغ طبخ می‌شود، به مرطوب نگه داشتن بینین، جلوگیری از کم آبی بدن، و مبارزه با التهاب گلو کمک می‌کند. چای داغ نیز درد گلو را تسکین داده و از گرفتگی بینی جلوگیری می‌کند.

میوه‌های خانواده مرکبات حاوی ویتامین سی هستند و اگرچه از انفلوآنزا جلوگیری نمی‌کنند، اما می‌توانند طول دوره آن را کاهش دهند. همچنین ویتامین سی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.
غذاهای تند ضد احتقان هستند. خوردن فلفل تند و یا ترب کوهی به تسکین علائم بیماری کمک می‌کند. موز سرشار از پتاسیم است و از عرق کردن، تهوع، استفراغ، و یا اسهال جلوگیری می‌کند. زنجبیل نیز از تهوع جلوگیری می‌کند و تسکین دهنده سایر بیماری‌های معده است.

در مقابل خوردن غذاهای تند و اسیدی، شیرینی، غذاهای چرب، فراوده های لبنی، به هیچ وجه در طول دوره آنفلوآنزا توصیه نمی‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha