مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور با محکوم کردن حادثه بیمارستان دولتی خمینی شهر ضمن تاکید بر پیگیری حقوق این بیمار از سوی سازمان نظام پزشکی گفت:« به نظر می رسد علاوه بر اینکه اینجا باید از حقوق بیمار حتما دفاع شود بیشتر آسیب این کار به شان جامعه پزشکی بوده و جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی به عنوان متولی این صنف باید افرادی از این تیپ که در درون جامعه پزشکی به ناحق لباس پزشکی پوشیده اند را از خودشان بزدایند و پاک کنند.»

کسانی که شانیت طبابت را زیر سوال میبرند باید به سزای اعمالشان برسند

سلامت نیوز:مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور با محکوم کردن حادثه بیمارستان دولتی خمینی شهر ضمن تاکید بر پیگیری حقوق این بیمار از سوی سازمان نظام پزشکی گفت:« به نظر می رسد علاوه بر اینکه اینجا باید از حقوق بیمار حتما دفاع شود بیشتر آسیب این کار به شان جامعه پزشکی بوده و جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی به عنوان متولی این صنف باید افرادی از این تیپ که در درون جامعه پزشکی به ناحق لباس پزشکی پوشیده اند را از خودشان بزدایند و پاک کنند.»

دکتر رضا لاری پور در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«واکنش سازمان نظام پزشکی به حادثه بیمارستان دولتی خمینی شهردیرهنگام نبوده و روز گذشته دکتر زالی رییس سازمان نظام پزشکی طی نامه ای به دکتر فتاحی معاونت انتظامی این سازمان دستور رسیدگی به این مسئله را داده اند که خبر آن امروز به روی سایت نظام پزشکی رفته است.»


وی گفت:«ماجرای بیمارستان خمینی شهر چند ابهام دارد که باید ابهامات آن برطرف شود. اول اینکه در یک بیمارستان دولتی بابت انجام یک کار درمانی مثل بخیه زدن، باید ابتدا از پذیرش قبض دریافت شود، اینکه خانواده این کودک توان پرداخت هزینه درمانی فرزندشان را نداشته اند باید گفت در بیمارستان های دولتی بخشی با عنوان مددکاری اجتماعی وجود دارد که این فرد می توانسته با مراجعه به آن هزینه درمانی را به عنوان کمک و استمداد دریافت کند.»


وی افزود:« اگر عکس منتشر شده از کودک صحت و سقم داشته باشد مشخص است تعداد بخیه های این کودک زیاد نبوده که بخواهند رقم 150 هزارتومان را از وی دریافت کنند و این مبلغ،عدد بالایی است و اگر فرد بیمه داشته باشد و دریافت چنین عددی قاعدتا منطقی نیست.»


وی خاطرنشان کرد:«این مسئله هفته گذشته اتفاق افتاده و اکنون رسانه ای شده است اما آنچه که مهم است این است که کار فردی که بخیه کودک را کشیده است غیراخلاقی بوده است و این کار از نظر سازمان نظام پزشکی و هر فرد آگاه در کشورمطرود است. کسانی که شانیت طبابت را به این طریق زیر سئوال می برند و متاسفانه باعث نارضایتی همه همکاران پزشک و جریحه دار شدن جو عمومی کشور می شوند باید کاملا به سزای اعمالشان برسند و رفتار آنها  رفتاری غیرعاقلانه و مطرود است.»


دکتر لاری پور تاکید کرد:«البته باید صبر کرد و این حادثه را کاملا بررسی کرد و معاونت درمان دانشگاه مربوطه ، رییس نظام پزشکی مربوطه و رییس شورای هماهنگی طبق دستوری که رییس کل سازمان نظام پزشکی به معاونت انتظامی داده اند و وفق مقررات بند«ه » ماده 30 قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی در مورد تخلفات مشهود که به نظر اعضای دادسرا و هیات انتظامی پزشکی رسیده ، دادسرای انتظامی مکلف است رسیدگی به این مسئله را شروع کند که امروز این اتفاق افتاده است و باید بعد از بررسی همه جانبه جوانب آن نتیجه آن اعلام شود.»


وی تاکید کرد:« از نظر جامعه پزشکی فردی که کار خلاف شئون و خلاف اخلاق انجام دهد به مراتب از اینکه نظامات دولتی و نظامات حرفه ای کارش را رعایت نکند بدتر است و قویا این کار از نظر ما غیرقابل تایید است و حتما باید نسبت به آن واکنش نشان داده شود که روزگذشته هم واکنش مستقیم رییس سازمان را شاهد بودیم.مراجع دیگری مثل وزارت بهداشت که کار اصلی سیاستگذاری و برنامه ریزی دارند هم این کار را انجام داده اند.»


دکتر لاری پور گفت:«باید در کشورمان آسیب شناسی کنیم که چرا چنین اتفاقاتی روی می دهد. البته باید صحبت های رییس بیمارستان و مسئولین ذیربط را هم شنید و گفت که آیا واقعا این اتفاق ناگواری که صورت می گیرد مقصرش تیم درمان هستند یا خیر.»


وی در پاسخ به اینکه سازمان نظام پزشکی به عنوان مدافع حقوق بیماران چه اقدامی در این رابطه خواهد کرد؛گفت:« ماده2 بند ج و بند د و ه سازمان نظام پزشکی می گوید که حفظ و حمایت از حقوق بیماران و شاغلان و حرف پزشکی از وظایف نظام پزشکی است.

به نظر می رسد علاوه بر اینکه اینجا باید از حقوق بیمار حتما دفاع شود بیشتر آسیب این کار به شان جامعه پزشکی بوده و جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی به عنوان متولی این صنف باید افرادی از این تیپ که در درون جامعه پزشکی به ناحق لباس پزشکی پوشیده اند را از خودشان بزدایند و پاک کنند. این وظیفه نظام پزشکی است که حتما هم این کار را خواهد کرد.»


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نرگس ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    1 0
    ماجرای شکافتن بخیه کودک اصفهانی در واقع شکافتن بخیه طرح تحولی است که قرار بود نظام سلامت را متحول و پرداختی مردم را کاهش بدهد. بخیه ابروی نداشته سیستم پزشک سالار شکافته میشود وقتی رسانه ها گزارش میدهند که بعلت عدم تمکن مالی خانواده کودک در پرداخت هزینه بخیه زخمش انرا میشکافند. بعدا گفته شد که بخیه ای زده نشده و بخاطر عدم تمکن مالی زدن بخیه کنسل و با پانسمان مرخص میشود . سوال اول اینجاست که بخیه دونه ای چند؟ مگر قرار نبود طرح تحول نظام سلامت پرداختی مردم را کاهش بدهد؟ چطور با افزایش چند برابری تعرفه هایتان هم بیمه ها را تا مرز ورشکستگی بردید هم پرداختی مردم را افزایش دادید هم منابع عظیم مالی طرح از محل هدفمندی یارانه ها گرفته تا مالیات بر ارزش افزوده به کام گروه خاص و بنام تحول نظام سلامت به تاراج بردید؟ ذینفع افزایش تعرفه ها چه کسانی هستند؟ بیمارستان که از نظر پزشکی تقریبا دانشجویی اداره میشود و بیمار فقط اسمی از پزشک معالج در پرونده میبیند و بس . پرستار هم که از نظر منافع مادی فقط در حد هتلینگ دیده میشود اما موقع شکافته شدن بخیه همه کاره بیمارستان بوده و همسنگ پزشک معالج مورد مواخذه و برخورد قرار میگیرد. چرا هیچ دستی بر یقه ذینفعان اصلی این بیمارستانها که همواره در سایه نشسته و منافع انرا سهم مسلم خود میدانند نمیرسد؟ برای پرستار چه سود و زیانی داشت که خانواده بیمار 150 هزارتومان هزینه بخیه واریز بکند یا نکند ؟ نمایندگان کاملا محترم مجلس که با عنوان کردن رضایت مردم از طرح تحول بحث تحقیق و تفحص از بی سابقه ترین هزینه کرد دولت را منتفی کردید با شنیدن این خبرجا دارد از شرمندگی بمیرید. البته میدانم نه تنها خجالت نمیکشید و شرمسار ملت نمیشوید بلکه شال و کلاه کرده اید یکبار دیگر کاندیدا شوید تا یکبار دیگر برای این ملت بدبخت تخم دوزرده بگذارید.