عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از وضعیت معیشتی جامعه پرستاری بر ضرورت تعیین تکلیف قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای بهبود وضعیت این قشر تاکید کرد.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از وضعیت معیشتی جامعه پرستاری بر ضرورت تعیین تکلیف قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای بهبود وضعیت این قشر تاکید کرد.

 به گزارش سلامت نیوز، رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت درباره ‌اجرایی نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: دولت عوامل اجرایی نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را مشکلات اقتصادی عنوان می کند، ولی امیدواریم تمهیدات لازم را برای سریعتر اجرایی شدن این طرح  در جهت رفع مشکلات معیشتی پرستاران اتخاذ نماید.

ضرورت توجه بیشتر به جامعه پرستاری در برنامه ششم توسعه

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی  بر ضرورت توجه بیشتر به جامعه پرستاری و تبیین جایگاه آنها در برنامه ششم توسعه تاکید کرد و با بیان اینکه میزان پرداختی پرستاران باید به عدالت نزدیک شود، گفت:‌ میزان حقوق و مزایای پرستاران با سختی کار آنها،‌ شرایط فعلی اقتصادی و همچنین تورم موجود در کشور تناسب ندارد و ضروری است افزایش یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از وضعیت معیشتی جامعه پرستاری بر ضرورت تعیین تکلیف قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری برای بهبود وضعیت این قشر تاکید کرد.

بازنگری در میزان تعرفه های پرستاری لازم است

وی بر ضرورت بازنگری در میزان تعرفه های پرستاری تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه پرستاران مهمترین و موثرترین اعضای کادر درمان هستند که در روند و فرآیند درمان نقش اساسی دارند لذا می طلبد که تعرفه های آنها متناسب با ارزش خدماتی که این قشر به بیماران ارائه می دهند افزایش یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطرنشان کرد: البته نمی‌شود نقش پرستاران، پیراپزشکان و پزشکان را در حوزه درمان نادیده گرفت بلکه همکاری دلسوزانه آنها در کنار هم در بهبود وضعیت بیماران حائزاهمیت است.

بی توجهی به وضعیت معیشتی پرستاران منجر به کاهش بازده کاری آنها می شود

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه بی توجهی به وضعیت معیشتی پرستاران منجر به کاهش بازده کاری آنها می شود، تصریح کرد: به خاطر اینکه پرستاران از ستون های اصلی تیم درمان هستند لذا نارضایتی آنها به ضرر بیماران و مجموعه کادر درمانی است در حالی که با توجه بیشتر به وضعیت معیشتی پرستاران و ارائه خدمات بیشتر به آنها انگیزه و وجدان کاری آنها افزایش می یابد.

مقایسه کردن حقوق پزشکان با پرستاران منطقی نیست

وی با اشاره به اینکه مقایسه کردن حقوق پزشکان با پرستاران منطقی نیست، اظهار داشت: البته شکی در این نیست که میزان حقوق پرستاران عادلانه نیست و باید افزایش یابد ولی اینکه بخواهیم حقوق پزشکان را با پرستاران مقایسه کنیم عادلانه نیست چون جامعه پزشکی هم با مشکلاتی دیگر مواجه هستند و میزان دریافتی آنها نیز با هم فرق می کند.

عدم پرداخت کارانه پرستاران در برخی از بیمارستان های کشور

خضری با اشاره به پرداخت نشدن کارانه پرستاران در برخی از بیمارستان های کشور، یادآور شد: االبته این موضوع فقط مختص به پرستاران نیست  بلکه کارانه برخی از پزشکان نیز پرداخت نشده است به طوری که با اجرای طرح تحول سلامت تاخیرهایی در خصوص پرداخت کارانه پرستاران و پزشکان صورت گرفت و همه در حال حاضر با این مشکل دست به گریبانند که امیدواریم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع این مشکل همکاری لازم را داشته باشد.

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از معضل کمبود پرستار در کشور،‌ تصریح کرد: در حالی که معضل کمبود پرستار در کشور موجب شده که بار فشار کاری بر دوش پرستاران و پیراپزشکان باشد ولی متاسفانه هنوز برای این معضل راهکاری ارائه نشده است.

ضرورت کاهش ساعت کاری پرستاران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه ساعت کاری پرستاران باید کاهش یابد، گفت: برای کاهش ساعت کاری پرستاران باید معضل کمبود پرستار در کشور رفع و همچنین میزان ساعت کاری آنها طبق استاندارد تعریف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha