عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس برضرورت منع تبلیغ موادغذایی آسیب رسان به سلامت طبق قانون برنامه پنجم توسعه تاکید کرد وافزود: در قانون برنامه پنجم توسعه بندقانونی درخصوص منع تبلیغ مواد غذایی آسیب رسان به سلامت وجود داشت که اجرایی نشد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس برضرورت منع تبلیغ موادغذایی آسیب رسان به سلامت طبق قانون برنامه پنجم توسعه تاکید کرد وافزود: در قانون برنامه پنجم توسعه بندقانونی درخصوص منع تبلیغ مواد غذایی آسیب رسان به سلامت وجود داشت که اجرایی نشد.

به گزارش سلامت نیوز، سلیمان عباسی در گفت وگو با خانه ملت،‌ خواستار خروج مواد غذایی آسیب رسان به سلامت از چرخه تولید و مصرف شد و گفت: متولیان باید با برنامه ریزی منسجم از تولید و عرضه  مواد غذایی آسیب رسانی که سلامت شهروندان را با خطر مواجه می کند جلوگیری کنند.

 

منع تبلیغ مواد غذایی آسیب رسان به سلامت طبق قانون برنامه پنجم توسعه الزامی است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، برضرورت منع تبلیغ موادغذایی آسیب رسان به سلامت طبق قانون برنامه پنجم توسعه تاکید کرد و افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه بندقانونی درخصوص منع تبلیغ مواد غذایی آسیب رسان به سلامت وجود داشت که نه تنها به آن اعتنایی نشد بلکه همچنان شاهد تولید و عرضه انواع مواد غذایی آسیب رسان به سلامت همانند نوشابه های گازدار، چیپس، پفک و ... در کشورهستیم.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان در مجلس نهم، افزایش مالیات مواد غذایی آسیب رسان به سلامت را در کاهش مصرف بی‌تاثیر خواند و تصریح کرد: بهتر است به جای افزایش مالیات، این مواد غذایی مضر و بی‌کیفیت به طور کامل از چرخه تولید و مصرف حذف شوند.

 

تامین غذای سالم و ایمن باید جزو الویت‌ها و دغدغه دولت باشد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه تامین غذای سالم و ایمن باید جزو اولویت‌ها و دغدغه دولت باشد، تصریح کرد: تامین مواد غذایی سالم باعث کاهش و صرفه جویی هزینه های درمان و بیمه می شود.

 

ضرورت حدف شکر و نمک از لیست کالاهای آسیب‌رسان

عباسی خواستار حذف نمک وشکر از لیست غذاهای آسیب رسان شد وگفت:‌ اگر قرار باشد نمک و قند جزو کالاهای آسیب رسان باشند پس بهتر است خودرو نیز جزو این کالاها قرار گیرد چون باعث صدمه زدن به افراد می شود.

وی با تاکید بر اینکه مصرف کنندگان نباید بیش از حد مجاز از شکر و نمک استفاده کنند،‌ افزود: زیاده روی در استفاده از هر محصول غذایی افراد را با آسیب های زیادی مواجه می کند؛‌ البته موادغذایی مضری مانند چیپس، نوشابه،‌ سیگار،‌ سوسیس، کالباس و ... به طور کامل آسیب رسان بوده ولی مواردی مانند نمک و شکر همیشه آسیب رسان نیستند و لزومی ندارد که جزو مواد غذایی آسیب رسان به سلامت قرار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: آیا منطقی است خانواده ای که میزان شکر و نمک مصرفی خود را کنترل می‌کند همانند افراد سیگاری که با مصرف سیگار به سلامتی خود و دیگران آسیب می‌زنند مالیات بپردازند؟ در حالی که سیگار ماده شیمیایی زیان آوری است که به هیچ وجه نباید درکشور مجوز تولید و عرضه بگیرد.

 

محدودیت در تولید و مصرف مواد غذایی آسیب رسان به سلامت لازم است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم، محدودیت در تولید و مصرف مواد غذایی آسیب رسان به سلامت را در کشور ضروری خواند و تصریح کرد: از آنجایی که خروج مواد غذایی آسیب رسان به سلامت از چرخه تولید و مصرف به صورت دائمی امکانپذیر نیست لذا با ایجاد محدودیت  در تولید و عرضه می توان آنها را به تدریج از چرخه تولید و مصرف خارج کرد.

ضرورت جلوگیری از صدور مجوز به احداث کارخانجات مواد غذایی آسیب رسان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت جلوگیری از صدور مجوز به احداث کارخانجات مواد غذایی آسیب رسان به سلامت تاکید کرد و افزود:  به خاطر عوارض ناشی از مصرف مواد غذایی آسیب رسان به سلامت،‌ بهتر است به افراد یا سازمان‌هایی که درصدد احداث کارخانجات موادغذایی مذکور هستند مجوز احداث داده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha